Poetiquem fem present la poesia a l’escola (Educació infantil)

Els poemes
són quadres que cal penjar a la memòria
són contes que tenen música
són com trens de paraules que corren
i s’aturen a llocs que no coneixes
o potser, només, esquitxos d’una pel·lícula.

Josep Maria Sala-Valldaura

Article a Revista Infància 223 (29 de gener de 2019)
Autora: Montse Bertran

L’interès per la poesia en edats primerenques es desvetlla a partir del plaer d’escoltar-ne, de sentir-ne, parlar-ne i llegir-ne.

Diu Gabriel Janer Manila que un dels poders del missatge poètic és suscitar en el pensament una cadena de reaccions: emoció, sentiments estètics… És com una immensa biblioteca de les emocions. Quan mestres i infants en llegeixen en veu alta i en reciten ofereixen l’oportunitat, a uns i altres, de descobrir les qualitats sensorials del text, la cadència, el valor de les paraules i, sobretot, el poder comunicatiu del poema.