Fil de Roger Segú amb consells de disseny per millorar la presentació de les nostres propostes en línia.
- Com més llargues siguin les línies d’un paràgraf de text, més li costarà a l’ull humà detectar on comença la línia següent en fer un salt de línia. Una llargada òptima seria entre 65 i els 85 caràcters, en funció del tipus de lletra i de la seva mida.
- “Aprofitar” tot l’espai que dóna de si la pantalla no afavoreix la concentració. Afegir canals de lectura simultanis obliga l’estudiant a dirimir constantment quin és l’ordre en què ha de consumir els continguts que hi troba dispersos.
- Ens interessa que l’estudiant es pugui concentrar en el contingut, sense distraccions. L’espai negatiu, o “blanc”, és una bona eina per aconseguir-ho, ja que ressalta visualment –per absència de contingut– el flux de la lectura.
- Donat que avui dia s’estudia en múltiples dispositius, cal que els continguts siguin responsius. Si els dissenyem pensant només en pantalles d’escriptori, l’experiència d’aprenentatge pot resultar frustrant.
- Un disseny responsiu dels continguts permet que aquests s’adeqüin a diferents dispositius. A la pràctica, en la majoria dels dispositius prevaldrà la disposició en una única columna, raó de més per optar per aquest format.
- Si afegim un contingut complementari, ens hem d’assegurar que a l’estudiant li quedi ben clar en quin moment l’ha de consumir, i si ha d’interrompre o no el flux principal. En cas contrari, afavorirem que es produeixi una sobrecàrrega cognitiva.
- No tingueu por de que els continguts semblin “avorrits” pel fet de ser més simples i lleugers. Afegir-hi recursos i imatges que distreguin l’estudiant no els farà més atractius. És molt més efectiu l’ús de components visuals ben integrats en la interfície.