Entitats ApS

Relació d’entitats ApS  [font SE Les Cort ]

The Beit ProjectContribuir a la millora de l’actitud i valors de ciutadania dels alumnes.
 L’APS de l’Economia Solidària. Apoderem el professorat.Qüestionar el model de consum hegemònic, explori i es mobilitzi per un consum transformador i afavoreixi el teixit d’Economia Solidària del seu barri.
Punts JIP (Jove informa’t i Participa). Servei d’Informació i Dinamització als Centres d’Educació Secundària.Potenciar la participació dels i les adolescents en les accions informatives i incorporar les seves necessitats i demandes en el servei.
Projecte Boscos de muntanyaFer partícips tant el col·lectiu juvenil com els centre en la realització de tasques de millora i conservació dels boscos de muntanya, promovent-ne la difusió.
Memòria i educacióParticipar en la geolocalització d’espais/llocs de memòria, ser Ambaixadors a d'aula d'una de les biografies escollides i/o ser trobadors de memòria
LECXIT, lectura per a l’èxit educatiuImpulsar la comprensió lectora de l’alumnat de primària com a competència
clau per a l’èxit educatiu
Continguts per a la Web de la Fundació SuñolElaborar continguts online per a la web de la Fundació Suñol en els seus diferents apartats (Exposicions, Activitats, Col·lecció, etc.)
Des dels centres educatius desmuntem la impunitat corporativa en aigua i energiaSensibilitzar el seu entorn més proper (família/barri) sobre la problemàtica de la pobresa energètica, tot defugint paternalismes, posant llum i problematitzant aquesta qüestió sistèmica.
Construïm capacitats, construïm ciutatDonar resposta a les necessitats d’inserció sociolaboral i d’inclusió social de les persones usuàries del servei: Taller Artesanal, el Taller d’Hort i el Taller de Comunicació.
Brots Urbans per a la transformació socialCrear un hort  mitjançant la implicació de la comunitat escolar  i persones en risc d’exclusió social perquè sigui un espai inclusiu de trobada, experimentació, reflexió-acció, investigació, aprenentatge i formació, entorn l’agroecologia i la sobirania alimentària
APS sota l’aiguaConscienciar  sobre la importància de la biodiversitat de les zones litorals de Barcelona i donar a conèixer les problemàtiques marines actuals en les que aquesta s’enfronta.
Compartim un futurTres projectes: Dràstics amb els plàstics, Els vigilants de l’aire i Rehabilitació energètica d’edificis residencials
TarpunejaCombatre el canvi climàtic, millorar l’economia familiar, donar suport des de les ciutats a l’agricultura ecològica de proximitat i potenciar les 3R (reduir, reutilitzar, reciclar).
El Mercat per la Porta GranEls mercats com espai d’inclusió social on les persones grans tenen un paper clau.
Menja’t el mónEls mercats com espai d’inclusió social on les persones nouvingudes tenen un paper clau.
Sensibilitzem sobre com funciona BarcelonaConèixer la ciutat per poder iniciar accions sostenibles per canviar la nostra relació amb l’entorn.
Recurs Pedagògic vinculat al Servei Comunitari onlinePromoure la igualtat d’oportunitats per a tots els infants i joves i en una societat més justa i cohesionada
El bibliotecari que llegeix els poemes per telèfonAcompanyament a persones que estan soles a través de la poesia