Maletes pedagògiques

Anomenem maletes pedagògiques a les bibliomaletes, caixes didàctiques, motxilles, kits, etc. disponibles en servei de préstec als centres. Són un conjunt de materials per a treballar a l’aula de manera competencial. S’adrecen a alumnat d’educació infantil, primària i/o secundària. Es tracta de materials de lectura o manipulatius, que permeten treballar de manera individualitzada o en petit grup aspectes relacionats amb diferents aspectes competencials. Disposem de maletes pedagògiques de producció pròpia i també procedents d’altres entitats.

Consulteu les maletes en préstec segons temàtica:

• Suport a la inclusió, convivència i emocions
  • Suport STEAM i MEDI

FORMULARI DE RESERVA

Maletes inclusió, convivència i emocions

El Departament d’Ensenyament té el compromís i el repte d’oferir una educació de qualitat i sense exclusions per a tots els ciutadans de Catalunya, (…), i facilitar que els alumnes puguin aprendre i conviure junts en uns entorns que permetin desenvolupar al màxim el talent i les intel·ligències múltiples, com a condició que possibilita l’exercici de les llibertats individuals, en la mesura que les persones treuen partit de les seves capacitats per forjar un projecte de vida singular.   (Ofensiva de país a favor de l’èxit escolar. 2012-2018).

Perspectiva de gènere i interseccionalitat
Parlar de perspectiva de gènere en l’àmbit dels contes i les publicacions dirigides a infància,  significa analitzar aquestes relacions de gènere (quantitativament i qualitativament) que  apareixen als contes. Tenir present en tot moment el nombre de personatges femenins i  masculins que apareixen (principals, secundaris i extres) i les relacions que s’estableixen entre  aquests.

Si posem la mirada interseccional a l’hora de triar i explicar contes, ens adonarem que cal obrir  el ventall de personatges que apareixen. Els contes estan plens de personatges blancs,  europeus, d’una determinada classe, orígens, color de pell, etc. Mostrem a la canalla com és la  societat, sense perjudicis, sense victimitzar i valorant la diversitat. Aquesta mirada també està  inclosa en aquesta selecció de títols proposada.

Convivència i valors
L’escola és el reflex de la societat i, alhora, és un espai privilegiat on tots els ciutadans i ciutadanes adquireixen uns coneixements i uns hàbits de socialització i de relació amb els altres. Un dels seus objectius bàsics ha de ser ensenyar i aprendre a viure i conviure; ha de fomentar i liderar la convivència, tant a l’interior del centre educatiu com al seu entorn immediat. Font: Projecte de Convivència. Departament d’Ensenyament

Emocions

Els alumnes han de desenvolupar l’habilitat de prendre consciència de les pròpies emocions i les dels altres i la capacitat de regular la resposta utilitzant estratègies que facilitin la convivència. Consciència i regulació emocional són elements essencials en la construcció del benestar personal i col·lectiuLes emocions al currículum

Maletes suport STEAM

El terme STEAM fa referència a model d’aprenentatge  interdisciplinari basat en l’ensenyament de  5 disciplines de manera integrada en lloc d’àrees de coneixement habitualment compartimentades.El terme STEM és un acrònim que correspon a les inicials de les paraules en anglès Science, Technology, Engineering and Maths, que va ser encunyat en els anys 90 per la National Science Foundation.

En els últims anys s’ha afegit a les sigles STEM, l’A d’Art i Disseny. Aquesta transformació va ser liderada per la Rhode Island School of Design, i avui està estesa a molts països. Es tracta d’unir les habilitats artístiques i creatives amb l’STEM, i així, posar en valor aspectes com la innovació i el disseny, el desenvolupament de la curiositat i la imaginació o la recerca de solucions diverses a un únic problema. [Font]

L’objectiu principal és el de fomentar les vocacions científico-tecnològiques  en l’alumnat, especialment entre les alumnes

Maletes suport STEAM    FORMULARI DE RESERVA

Art i Creativitat