Seminari d’ Inclusiva: la salut mental en la infància i l’adolescència a Catalunya

El punt de partida del Seminari d’Educació Inclusiva del SE Les Corts, que aquest curs escolar 22-23 compta amb la participació de mestres d’educació especial i orientadores educatives de diversos centres del districte, ha estat el document “La salut mental en la infància i l’adolescència a Catalunya” (1), publicat el juny de 2022 pel Dpt. de Drets Socials.

“El 10,6% de la població de 4 a 14 anys té probabilitat de patir un problema de salut mental, sense diferències significatives segons el sexe. (…) La probabilitat de patir un problema de salut mental en aquesta població mostra una tendència creixent des del període 2014-2015, que es fa més evident en el període 2018-2019 i s’accentua en el període 2019-2020. (…) Segons la mateixa enquesta, la infància de la classe social menys afavorida (13,5%) tenen un risc més alt de patir un problema de salut mental i/o addiccions que la infància de la classe social més afavorida (6%). D’altra banda, un estudi recent amb una mostra composta bàsicament per alumnes catalans estima una incidència dels trastorns del neurodesenvolupament (que inclouen els d’aprenentatge) d’un 18%; és a dir, gairebé 1 de cada 5 alumnes.”

Durant les primeres sessions del Seminari d’Educació Inclusiva, les professionals participants han realitzat un treball cooperatiu amb la finalitat de fer propostes concretes que els centres podrien endegar a fi de donar resposta a aquesta situació que tant ens preocupa. Així, hem publicat un breu document de treball en format PDF que recull aquestes propostes i reflexions (2). Des del SE Les Corts volem agrair la seva participació i implicació i alhora volem encoratjar tothom a fer les vostres aportacions a aquesta nova edició del seminari.

La salut mental dels nostres alumnes és una prioritat inexcusable.