43a. ESCOLA D’ESTIU DEL PENEDÈS: “Per a una educació sostenible”

Bon dia a tothom, aquest any us presentem el  programa de la 43a Escola d’Estiu del  Penedès.

El tema que tractarem serà

“Per a una educació sostenible”.

Hi ha dos tipus de mirades vistes des de dues perspectives: des de l’escola bressol i des de primària. Mirant des d’endins enfora, és a dir, com es treballa des de les diferents etapes aquesta temàtica i com poden contribuir en el dia a dia a nivell educatiu per contribuir a aportar al món el seu gra de sorra.

Vivim immersos en una situació de crisi ambiental que ens obliga a definir de nou l’educació ambiental a l’escola. La sobreexplotació dels recursos naturals a escala global deriva de l’actual model de desenvolupament; la pèrdua de biodiversitat i la greu regressió deriven de l’estat de la superfície i de la qualitat dels espais naturals d’arreu; la contaminació de l’aire, de l’aigua i del sòl deriva en gran part de les males pràctiques econòmiques; la generació indiscriminada de residus i la seva toxicitat deriven del model de consum i de l’impacte ambiental que comporta tractar-los; etc. L’escalfament global del planeta planteja un escenari de difícil predicció, i la manca de sensibilització per part de la població sobre aquestes problemàtiques ambientals és una raó de pes per tenir-les en compte en l’àmbit educatiu i no girar-s’hi d’esquena.

INFORMACIÓ GENERAL:

En el següent enllaç https://bit.ly/eepenedes22 trobareu tota la informació relativa a l’Escola d’Estiu del Penedès. Us en fem cinc cèntims:

Us proposem dues franges:

• El matí adreçat a Infantil, primària i secundària: Per una educació sostenible”.

• La  tarda adreçada al primer cicle d’Educació Infantil: “Des de la mirada de l’infant…”.

HORARI DEL PROGRAMA: Us adjuntem l’horari amb les propostes.

CERTIFICACIONS:

Matí:  El certificat de l’Escola d’Estiu podrà ser de 15 o 20 hores:

• Per obtenir la certificació de 15 h només cal inscriure’s a la EE del Penedès.

• Per ampliar la certificació a 20 hores, en el cas de les franges matinals de l’EE del Penedès (infantil, primària i secundària),  cal el visionat de 2 ponències de les ofertes de la proposta de la FMRPC així com el formulari que se’n derivi.

Tarda: El certificat de l’Escola d’Estiu en la franja bressol, serà de 15 hores:

• Per obtenir la certificació cal  la participació activa en les activitats de tarda (de dimarts a divendres de 16 a 18 h), i dissabte al matí.

→ PROPOSTA D’ESCOLA D’ESTIU CONJUNTA “Despertem la creativitat”  o web Federació

INSCRIPCIONS:

1r – Cal omplir el formulari per fer la inscripció:

2n- Cal fer una transferència o ingrés al compte del MRP Baix Penedès:

En el moment de fer l’ingrés hauràs d’introduir en l’apartat concepte: COGNOM, NOM+MATí o TARDA+SÒCIA o NOSÒCIA

Si fas l’ingrés, sumant la inscripció i el servei de mainaderia, ho has d’especificar d’aquesta manera:

COGNOM, NOM+MATí o TARDA+SÒCIA o NOSÒCIA+MAINADERIA

El preu de l’Escola d’Estiu:

• matí és de 50 € per a no socis i de 25€ per a socis

• tarda és de 50€ per a no socis i de 25€ per a socis

El preu del servei de mainaderia. Com a persona associada del Moviment de Renovació Pedagògica del Baix Penedès, del Garraf o Alt Penedès tens un descompte en el preu:

• tots els matins, és de 15€ per als associats i 25€ pel no associats

• totes les tardes, és de 15€ per als associats i 25€ pel no associats

• una tarda, només el divendres al matí o només el dissabte al matí: és de 5 €

Si no ets soci o sòcia i te’n vols fer  ARA, POTS FER-HO!

Per a totes aquelles persones que encara no sigueu sòcies teniu la possibilitat d’associar-vos al Moviment de Renovació Pedagògica que desitgeu, al preu de 20€, la qual cosa us donarà la possibilitat d’accedir als descomptes per a persones sòcies, no només de l’Escola d’Estiu sinó també de qualsevol altra activitat de pagament del MRP en qüestió. Un cop adquirida aquesta opció, per tal de rebre el codi de soci, us podreu posar en contacte amb el Moviment corresponent per tal que us facin arribar el codi descompte amb el que inscriure-us:

Us passem el programa :