Visita a la biblioteca de l’Escola Ítaca

El dijous 24 de gener, la biblioteca de l’escola Ítaca va rebre la visita d’un nombrós grup de docents que van tenir l’oportunitat de conèixer el projecte de biblioteca escolar d’aquest centre vilanoví. La Mariló Ventosa, coordinadora de la biblioteca, va exposar els eixos de la competència lectora  sobre els quals es recolza el projecte: saber llegir, gust per llegir i llegir per aprendre. D’aquesta manera, es van anar repassant les múltiples propostes que es porten per a dinamitzar la lectura entre l’alumnat, les activitats  de formació d’usuaris  i usuàries i les diverses iniciatives de promoció i difusió de la pròpia biblioteca.

Entre el grup d’assistents a la xerrada hi havia mestres de primària i professorat de secundària procedents de les comarques del Garraf, de l’Alt i Baix Penedès i del Baix Llobregat.

Alguns i algunes ja són responsables de biblioteques molt dinàmiques. D’altres són professionals amb voluntat d’activar les biblioteques d’escoles i instituts que tot just inicien el seu projecte o que es plantegen la necessitat de promoure activitats d’animació lectora.

També hi eren presents algunes de les mestres que formen part de l grup de treball de Literatura Infantil i Juvenil del Garraf i la seva coordinadora, la Dolors Bundó, que va intervenir per a exposar la tasca en xarxa que es fa des d’aquest grup i la col·laboració valuosa que el grup rep per part de la Veri Pena de la Llibreria La Mulassa de Vilanova i la Geltrú.

Entre les persones assistents es va establir un petit debat sobre el potencial que tenen les biblioteques escolars en l’adquisició dels hàbits lectors i sobre la necessitat d’implicació per part dels equips directius dels centres i la pròpia administració. Malauradament, encara hi ha centres on la biblioteca no és res més que un magatzem de llibres vells que mai no es mira ningú. Per això,es valora positivament  per difondre la feina que es fa i d’intercanviar idees i inquietuds per a dinamitzar iniciatives noves. Agraïm la participació de totes les persones assistents i molt especialment la presència a l’acte de la Rosa Maria Anton, referent de biblioteques del Servei Territorial de Barcelona Comarques.