Pla d’Equitat Menstrual – La meva regla, les meves regles

Des del Departament d’Educació, el Departament de Salut, el Departament d’Acció Climàtica, i el Departament d’Igualtat i Feminismes es desenvolupa l’Estratègia Nacional de Drets Sexuals i Reproductius, que té com a objectiu garantir i protegir el compliment d’aquests drets per a totes les persones.

En el marc d’aquesta línia de treball dedicada a l’equitat menstrual, durant els mesos de gener a juny tindrà lloc la segona fase d’implementació del Pla d’Equitat Menstrual – La meva regla, les meves regles a tots els centres educatius de Catalunya.

Aquesta segona fase d’implementació arriba a l’alumnat de 1.150 centres educatius aproximadament. Les actuacions a desenvolupar consisteixen en dues accions:

• Taller d’educació menstrual: realitzat per les llevadores de les unitats d’Atenció a la Salut Sexual i Reproductiva (ASSIR) i les infermeres del Programa Salut i Escola (SiE) a partir d’aquest Pla d’intervenció.
  • Distribució gratuïta, entre les alumnes i persones menstruants de 3r d’ESO, de tres productes menstruals reutilitzables: una copa menstrual, unes calces menstruals i una compresa de roba.

Per a qualsevol informació o aclariment, podeu adreçar-vos al correu serveiorientacio.educacio@gencat.cat o al web lesmevesregles.cat