Novetats del mes de març a la Biblioteca Manuel de Pedrolo de Ribes

Aquí teniu les novetats rellevants en l’àmbit de l’ensenyament que s’han incorporat durant aquest mes de març del 2021 al fons bibliogràfic de la Biblioteca Pública Manuel de Pedrolo de Sant Pere de Ribes.

Esperem que sigui del vostre interès.

Sense paraules : sis tallers de lectura d’àlbums sense mots per a totes les edats.
Emma Bosch
Barcelona: Rosa Sensat (abril 20209
ISBN: 9788412009682
Signatura: 087.1 Bos
Sense paraules és una guia pràctica que ajuda a trencar el mite que les narracions gràfiques sense paraules són només per a prelectors. Aquests tallers que podreu replicar fàcilment perquè estan descrits amb molt de detall us descobriran la gran varietat d’àlbums sense paraules existents i podreu constatar que les imatges parlen.  Gràcies a la lectura detinguda, la relectura, la lectura compartida i la creació d’imatges podrem entendre i estimar les narratives gràfiques sense paraules.
Des de la graderia : el llibre per als que tenen nens i nenes que fan esport
J. Arumí; A. Juncà i G. Pla
Vic : Eumo Editorial, setembre de 2020
Signatura: 155.4 Aru
“El joc és intens i res no la distreu. La jugadora està atenta a trajectòries, a distàncies, a moviments… De tant en tant sent alguna indicació de l’entrenador, assenteix amb el cap i torna a fer allò que més li agrada: jugar. De sobte, en un moment de pausa, aixeca el cap, busca entre les graderies i veu els seus pares.” Què se suposa que hem de fer els pares a les graderies? A quin esport hem d’apuntar els nostres fills? Seran bons? Aquest llibre ofereix criteris per orientar la relació i les decisions que pares i fills establim al voltant de l’esport. Amb un llenguatge planer, bastit d’anècdotes i reforçat amb pinzellades de pedagogia, psicologia i sociologia, parlem del paper de les famílies en l’esport.
El Pequeño Montessori en casa: cómo criar niños y niñas responsables y curiosos
Simone Davies.
Barcelona. Editorial Ariel, setembre 2020
Signatura: 371.4 Sim
L’autora recull en aquest llibre la seva experìència com a mare i guia Montessori. En les seves pàgines ens mostra com aconseguir un ambient propici a casa per a fomentar de manera exitosa la construcció d’un ésser humà felic i responsable.
Aprender y enseñar en tiempos de confinamiento : guía básica
Fernando Trujillo [i 6 més]
Madrid: Los Libros de la Catarat, 2020
ISBN: 9788413520520
Signatura: 371.3 Apr
La transición de un sistema educativo presencial a un modelo de educación a distancia ha sido, probablemente, el mayor sobresalto que ha recibido la educación en España y en muchos otros países en el último tercio del siglo XX y este comienzo de siglo XXI.
Escape room : educación
Ivan Tapia i Jordi Lorente
Barcelona: Lunwerg Editores, juny de 2020
Signatura: 793.4 Tap

Este libro presenta experiencias de tipo escape room portátiles, ideales para montar en el colegio o en casa, para que los chicos y chicas de entre 10 y 16 años puedan trabajar las competencias curriculares propias de esta etapa. Para ello, cada juego viene acompañado de una ficha educativa donde se desarrolla su aplicación por competencias, así como la evaluación de estas. Un recurso muy valioso porque aúna diversión y aprendizaje.