Guanyem un estiu lector

Des de la Fundació Bofill es llança la campanya Guanyem un estiu lector amb l’objectiu d’oferir orientacions i activitats didàctiques per a promoure la lectura a casa. La campanya ofereix a tots els centres educatius públics de Catalunya la possibilitat d’oferir a les famílies de 4t, 5è i 6è de primària del seu centre un kit lector que consisteix en:

a) Document explicatiu per a les famílies detallant el material que inclou i el seu funcionament en català i traduït al castellà, àrab i urdú per facilitar la seva comprensió.

b) Infografia amb 5 claus per promoure la lectura a casa. Aquesta està redactada en català i al dors comptarà amb una traducció al castellà, àrab i urdú .Cadascuna de les cinc claus de la infografia va acompanyada d’un vídeo explicatiu en català i castellà que podeu accedir a través d’un codi QR o a l’enllaç https://lecxit.cat/recursos/

c) Guia elaborada per en Jaume Centelles amb 12 propostes per promoure la lectura dels fills i filles a casa.

d) Carnet de viatge lector. Els infants disposaran d’un carnet lector que els servirà per anar registrant els llibres que llegeixen durant l’estiu. És un estímul visual que reconeix el viatge d’estiu de cada alumne/a a través de 10 aventures apassionats.

Quan vagin a la biblioteca a fer el retorn o recollida de llibres, la persona bibliotecària segellarà el carnet amb el segell de la biblioteca.

Us proposem que quan els nens i nenes tornin a l’escola, entreguin el carnet al seu tutor/a i aquest reconegui l’esforç de l’alumne amb un diploma o de la manera que esculli el centre educatiu.

e) Llibres. Aquests els poden anar a cercar a la biblioteca a partir del servei de préstec o si disposeu de vincles amb la biblioteca municipal valorar la possibilitat que us facin lots per a l’alumnat del vostè centre.

Els centres que vulguin rebre aquests kits caldrà que omplin aquest formulari i des de la Fundació Bofill us farem arribar gratuïtament el nombre de kits que ens demaneu.

Per a qualsevol dubte o aclariment podeu enviar un correu electrònic a lecxit@fbofill.cat, un missatge de whatsapp al número 647882058 o contactar amb la Fundació al 934 588 700.