Tipus |
- Segons la modalitat de relació: SORTIDA (NO ESTADA EDUCATIVA).
- Segons la implementació didàctica: AUTÒNOMA.
- Activitat GUIADA per l’equip DOCENT del CENTRE EDUCATIU SOL·LICITANT.
|
Nivell |
- Cicle mitjà i cicle superior d’Educació primària.
- Educació secundària obligatòria, Cicles Formatius i Batxillerat.
|
Descripció |
L’observació de les restes de la muralla i el treball que s’hi desenvolupa permeten la comprensió de l’origen de la ciutat en època romana, les parts, la construcció, les estructures, l’evolució del monument i la complexitat en la seva defensa. S’acompanya d’assessorament didàctic, logístic i curricular. |
Objectius d’aprenentatge |
- Introduir-se en el Món romà Antic amb l’objectiu d’identificar vestigis de generacions passades que han perdurat fins a dia d’avui i reconèixer alguns trets de la nostra identitat cultural.
- Conèixer l’espai museïtzat del Passeig Arqueològic de Tarragona, amb la finalitat de valorar i gaudir del llegat patrimonial de la ciutat.
- Identificar les restes de la muralla romana amb l’objectiu de comprendre la importància de la romanització en la configuració de ciutats mediterrànies com Tarragona.
- Comparar la muralla romana amb la d’Època moderna per a reconèixer-les com a trets definidors de l’urbanisme de la Part Alta de la ciutat actual.
- Viure experiències didàctiques en el territori, l’entorn natural, social, històric, econòmic i cultural de Tarragona, amb la finalitat de construir aprenentatges competencials a partir del gaudi que genera la descoberta d’un espai singular i únic.
|
Ubicació |
A la ciutat de Tarragona (Passeig Arqueològic). |
Durada |
2 hores i 30 minuts aproximadament. |
Cost didàctic |
|
Altres informacions |
El nombre de grups permesos en l’activitat dependrà de la capacitat del monument i disponibilitat de l’equip docent del centre sol·licitant. |
|