76. Les muralles de Tàrraco (CM i CS d’EP, ESO, CF i BAT) ACTIVITAT ESTADA GUIADA

Tipus
  • Segons la modalitat de relació: ESTADA EDUCATIVA (NO SORTIDA).
  • Segons la implementació didàctica: GUIADA.
  • Activitat GUIADA per l’equip DOCENT del CAMP D’APRENENTATGE.
Nivell
  • Cicle mitjà i superior d’Educació primària.
  • Educació secundària obligatòria, Cicles Formatius i Batxillerat.
Descripció
L’observació de les restes de la muralla i el treball que s’hi desenvolupa permeten la comprensió de l’origen de la ciutat en època romana, les parts, la construcció, les estructures, l’evolució del monument i la complexitat en la seva defensa. S’acompanya d’assessorament didàctic, logístic i curricular. 
Objectius d’aprenentatge
  1. Introduir-se en el Món romà Antic amb l’objectiu d’identificar vestigis de generacions passades que han perdurat fins a dia d’avui i reconèixer alguns trets de la nostra identitat cultural.
  2. Conèixer l’espai museïtzat del Passeig Arqueològic de Tarragona, amb la finalitat de valorar i gaudir del llegat patrimonial de la ciutat.
  3. Identificar les restes de la muralla romana  amb l’objectiu de comprendre la importància de la romanització en la configuració de ciutats mediterrànies com Tarragona.
  4. Comparar la muralla romana amb la d’Època moderna per a reconèixer-les com a trets definidors de l’urbanisme de la Part Alta de la ciutat actual.
  5. Viure experiències didàctiques en el territori, l’entorn natural, social, històric, econòmic i cultural de Tarragona, amb la finalitat de construir aprenentatges competencials a partir del gaudi que genera la descoberta d’un espai singular i únic.
Ubicació
A la ciutat de Tarragona.
Durada
2 hores i 30 minuts aproximadament.
Cost didàctic
Altres informacions
Activitat per a dos grups com a màxim de 25 alumnes (50 persones en total aproximadament).