75. Joc de la Tarragona romana (CS d’EP, ESO, CF i BAT) ACTIVITAT GUIADA

Tipus
  • Segons la modalitat de relació: ESTADA EDUCATIVA (NO SORTIDA).
  • Segons la implementació didàctica: GUIADA.
  • Activitat GUIADA per l’equip DOCENT del CAMP D’APRENENTATGE.
Nivell
  • Cicle superior d’Educació primària.
  • Educació secundària obligatòria, Cicles Formatius i Batxillerat
Descripció
A partir d’itineraris impresos per la Part Alta de Tarragona, es convida l’alumnat a treballar en grups per descobrir les petjades de la civilització romana en el teixit urbà de la ciutat actual. S’acompanya d’assessorament didàctic, logístic i curricular.
Objectius d’aprenentatge
  1. Descobrir lúdicament la Part Alta de Tarragona i trobar testimonis del llegat romà de Tàrraco integrats al teixit urbà de la ciutat actual.
  2. Conèixer la importància que, a nivell polític i econòmic, va tenir aquesta zona de la ciutat per tal de situar-la dins l’Imperi romà.
  3. Copsar els canvis més significatius que, al llarg de la història, han sofert aquests espais de la ciutat per tal de comprendre´n l’evolució urbanística.
  4. Valorar la pervivença d’aquests espais de gran importància històrica per tal de promoure l’interès en la seva conservació patrimonial i difusió.
  5. Viure experiències didàctiques en el territori, l’entorn natural, social, històric, econòmic i cultural de Tarragona, amb la finalitat de construir aprenentatges competencials a partir del gaudi que genera la descoberta d’un espai singular i únic.
Ubicació
A la ciutat de Tarragona.
Durada
2 hores aproximadament.
Cost didàctic
Altres informacions
Activitat per a dos grups com a màxim de 25 alumnes (50 persones en total aproximadament).