46. Passejant per vora mar (CM i CS d’EP i ESO) ACTIVITAT ESTADA GUIADA

Tipus
  • Segons la modalitat de relació: SORTIDA (NO ESTADA EDUCATIVA).
  • Segons la implementació didàctica: AUTÒNOMA.
  • Activitat GUIADA per l’equip DOCENT del CENTRE EDUCATIU SOL·LICITANT.
Nivell
  • Cicle mitjà  i superior d’Educació primària.
  • Educació secundària obligatòria.
Descripció
Pretén donar a conèixer un dels ecosistemes més representatius del nostre litoral que comprèn el final de la Platja Llarga, amb la pedrera romana, i l´inici del “Bosc de la Marquesa”. Es fonamenta en l´estudi de l´entorn, la fauna, la flora i l´equilibri existent en un medi tan delicat tot potenciant-ne l´observació, l´experimentació i la sensibilització. S’acompanya d’assessorament didàctic, logístic i curricular. 
Objectius d’aprenentatge
  1. Considerar els elements que configuren el biòtop de la Platja Llarga de Tarragona, mitjançant un itinerari, per a conèixer la biodiversitat d’aquesta zona del litoral tarragoní.
  2. Reflexionar sobre l’estat global del litoral amb l’objectiu de fomentar actituds cíviques i enfocades a preservar aquests espais.
  3. Analitzar els elements geogràfics del paisatge en concret per saber-se localitzar en el territori.
  4. Viure experiències didàctiques en el territori, l’entorn natural, social, històric, econòmic i cultural de Tarragona, amb la finalitat de construir aprenentatges competencials a partir del gaudi que genera la descoberta d’un espai singular i únic.
Ubicació
A la Platja Llarga i el bosc de la Marquesa dins el terme de la ciutat de Tarragona.
Durada
3 hores i 30 minuts aproximadament.
Cost didàctic
Altres informacions
Activitat per a dos grups com a màxim de 25 alumnes (50 persones en total aproximadament).