161. Puerorum ludi (6è EP) ACTIVITAT SORTIDA GUIADA VIRTUAL TARRACO VIVA

6è d’Educació primària.
Amb l’activitat Puerorum ludi, l’alumnat de 6è d’EP de les escoles del Tarragonès s’aproparà virtualment durant un matí als jocs que jugaven els infants de Tàrraco. A l’Època Romana el joc era molt present, tant per als infants com per als adults. Aquesta activitat permetrà descobrir-ne alguns, saber quins han perviscut fins als nostres dies i, fins i tot, crear una peça de joc. S’acompanya d’assessorament didàctic, logístic i curricular.
  1. Promoure la descoberta dels jocs d’infants i adults a l’Antiga Roma per conèixer la seva importància i l’evolució d’aquests fins a l’època actual.
  2. Participar en una jornada lúdica d’aprenentatge per a les escoles de la comarca que, de manera virtual, es troben simultàniament, amb la finalitat de fomentar l’arrelament al territori i l’apropament entre centres.
  3. Vivenciar el joc com a llenguatge universal que facilita el coneixement, la relació i el vincle entre tot l’alumnat.
  4. Fer ús dels materials de reconstrucció històrica que facilita el Camp d’Aprenentatge per tal de promoure experiències competencials a partir del gaudi que genera la descoberta.
A les aules del centre educatiu sol·licitant.
3 hores i 30 minuts.
Activitat gratuïta, subvencionada per l’Ajuntament de Tarragona.
Activitat exclusiva per a escoles de la comarca del Tarragonès.