Tipus d’activitats

Al CdA de la ciutat de Tarragona s’ofereixen diversos tipus d’activitats en funció de l’espai on s’implementi, de qui executi l’activitat i en l’escenari que s’organitzi. Atès això, s’ofereixen:

1. Activitats en el territori: monument o indret.
          2. Activitats en el centre educatiu sol·licitant.
          3. Activitats en les instal·lacions del CdA.
          4. Activitats virtuals.
          5. Activitats complementàries.

1. Activitats en el territori: monument o indret

• Tipus:
        • Guiades per l’equip docent del CdA: Activitats conduïdes pel personal del CdA.
              • Cost: Preu públic regulat a l’ORDRE ENS/163/2016. Tingueu en compte que hi ha espais determinats que requereixen pagament d’accés.
        • Autònomes, guiades per l’equip docent del centre educatiu sol·licitant: Facilitem el material didàctic escrit que es troba penjat com a PDF en la nostra pàgina web en l’apartat de Publicacions i la gestió de les activitats. El personal del CdA no acudeix en la seva realització, per tant el seu desenvolupament és a càrrec dels tutors i/o professors del centre.
              • Cost: gratuït. Tingueu en compte que hi ha espais determinats que requereixen pagament d’accés.

2. Activitats en el centre educatiu sol·licitant

• Tipus:
        • De préstec: El CdA compta amb diverses activitats de préstec, és a dir, aquelles activitats que es realitzen al centre amb el material didàctic deixat pel CdA per un període pactat d’una o dues setmanes. Aquest material s’ha de recollir i retornar al CdA. consta d’1 o 2 baguls, amb les reconstruccions d’instruments necessàris, sobre la temàtica dels jocs, l’ alimentació i el vestuari.
              • Cost: 50€ la setmana.
        • Guiades per l’equip docent del CdA: Us proposem realitzar aquestes experiències didàctiques dins de l’horari escolar i als espais del vostre centre, per tant, sense que us hàgiu de desplaçar, amb el conseqüent estalvi de transport i de temps. El CdA posa a la vostra disposició el material didàctic (objectual i escrit) bàsic per a dur a terme l’activitat triada,  amb una metodologia activa i participativa.

3. Activitats en les instal·lacions del CdA

4. Activitats virtuals

• Al Camp es desenvolupen activitats virtuals síncrones i asíncrones. La Jornada d’Aprenentatge Actiu “Puerorum ludi” n’és una que es fa amb tots els centres de la ciutat de Tarragona i el Tarragonès alhora, anualment. amb diversos centre educatius del territori alhora.

5. Activitats complementàries

• Per treballar asíncronament es disposa d’algunes activitats complementàries, que podeu usar com a treballs previs i posteriors. Aquestes tenen un caràcter lúdic: làmines per pintar, personatges per vestir…
      • Són materials dirigits a alumnes d’Educació infanti i clicle inicial d’Educació primària sobre temàtica romana que van acompanyats d’orientacions didàctiques.
              • Cost: gratuït.

ÀMBITS D’ESPECIALITZACIÓ DEL CAMP D’APRENENTATGE

Tots els Camps i Entorns d’Aprenentatge ens trobem situats en punts de la geografia catalana diferents. En el cas del Camp d’Aprenentatge de la ciutat de Tarragona, es treballen fets culturals, socials, històrics i naturals singulars de l’entorn més proper.

Els blocs temàtics que s’aborden es classifiquen en sis àmbits:

• La Tarragona romana.
    • La Tarragona medieval.
    • La Tarragona industrial.
    • La Tarragona marítima.
    • La Tarragona urbana.
    • Metodològic i de suport curricular.

Per a navegar per la pàgina web del Camp cal tenir en compte que les tant activitats com les publicacions es troben organitzades en aquests àmbits.

VALORACIÓ DE L’EXPERIÈNCIA DE SORTIDA, ESTADA I PROJECTE

Atès que l’avaluació és un dels moments més importants del procés d’ensenyament i aprenentatge, totes les activitats i projectes s’avaluen mitjançant diversos instruments perquè als docents ens permet modificar i adaptar quelcom en sigui susceptible per a què l’alumnat visitant i estadant aprenguin més significativament.

Aquestes activitats són avaluades tant pels docents del centre sol·licitant com per l’alumnat que ha viscut la sortida o l’estada educativa amb el Camp d’Aprenentatge. Als docents se’ls comparteix un qüestionari i a l’alumnat de cert nivell educatiu també.

Alhora, es fa una avaluació interna sobre el procés que es viu enfocat a la regulació i millora del Servei.