Juguem com jugaven les nenes i els nens romans de Tàrraco 2017

El passat dijous dia 18 de maig, al Camp de Mart de Tarragona, vam celebrar les XIX Jornades d’aprenentatge actiu Juguem com jugaven les nenes i els nens romans de Tàrraco organitzades pel Camp d’Aprenentatge de la ciutat de Tarragona, un servei educatiu del Departament d’Ensenyament. Hem comptat amb la col·laboració dels instituts Vidal i Barraquer, Sant Pere i Sant Pau, Pons d’Icart, Jaume I de Salou, Comte de Rius, Martí i Franquès, l’Escola d’Hoteleria i Turisme de Cambrils, a més del Conservatori de música de Tarragona i la universitat Rovira i Virgili, a través de la Facultat de Ciències de l’Educació. Hem tingut la sort d’haver rebut el suport i el patrocini de l’empresa Repsol, l’Ajuntament de Tarragona, el Museu d’Història de Tarragona, el Complex Educatiu de Tarragona, l’institut Pere Martell, l’AEQT, Modes Serrano, el Mercat Central i el Mercat del Camp.

Vam reunir més de 2500 alumnes provinents dels centres de Tarragona i del Tarragonès amb la finalitat de passar un matí gaudint de l’aprenentatge de la història a través del joc i les diferents recreacions sobre els costums a l’antiga Tàrraco. Aquesta jornada no hagués estat possible sense l’ajuda de més de 300 monitores i monitors dels diferents centres escolars i universitaris.

Al llarg del matí els infants varen poder practicar jocs d’habilitat manual, motrius, d’imitació, d’atzar, sensorials, artístics, intel·lectuals i d’algunes representacions de mites o llegendes.

Recull de fotografies de la XIX Jornada de Juguem com jugaven les nenes i nens romans:

Materials de Tàrraco Viva 2017, dirigits als monitors i monitores:

• Normes monitors i monitores
  • Graella – Resum de tots els Jocs
  • Instruccions per a la inscripció al programa de monitors i monitores
  • Mapa+Índex Camp de Mart
  • Gomets de Colors
  • Llibre de Jocs
  • Tots els Jocs

Materials de Tàrraco Viva 2017, dirigits als centres:

• Proposta didàctica 2017. Professorat
  • Activitat Cartell 2017. Alumnat