Què som i què fem?

Els camps i els entorns d’aprenentatge (CdA /EdA) ofereixen activitats didàctiques innovadores que poden ser de més d’un dia o d’un dia. Les activitats de més d’un dia promouen la consolidació dels aprenentatges dels alumnes. Per tal d’assolir els objectius d’aprenentatge es recomana aquesta tipologia d’estada.

Les activitats d’un dia s’adrecen principalment als centres educatius propers als CdA/EdA.

Les estades i les sortides d’un dia es preparen com a activitats (seqüències didàctiques) del propi centre educatiu que es volen treballar al CdA/EdA. Aquestes activitats han d’estar vinculades al projecte educatiu de cada centre (PEC).

Per a més informació sobre les activitats que es realitzen al Camp d’Aprenentatge de la ciutat de Tarragona, accedir a la pàgina “Tipus d’activitats” que es troba a l’apartat “ACTIVITATS” del menú principal d’aquesta pàgina.

Per a informació sobre la inscripció i els preus públics de les activitats accedir a la pàgina “Com inscriure’s?” que es troba a l’apartat “INFORMACIONS” del menú principal d’aquesta pàgina.

Els CdA/EdA s’adrecen principalment a alumnes d’educació primària, de secundària, dels cicles formatius, del batxillerat i primers cursos universitaris dels centres educatius de Catalunya. En cas excepcional, condicionat per les activitats col·laboratives concretes i a la disponibilitat del CdA/ l’EdA, es podran atendre centres educatius públics de fora de Catalunya.

REQUISITS DE PARTICIPACIÓ DELS CENTRES EDUCATIUS

La participació dels centres educatius a aquestes activitats requereix de tres moments:

• Moment 1: Comunicació amb els centres
  • Moment 2: Implementació de l’estada al camp i a l’entorn d’aprenentatge
  • Moment 3: Avaluació de l’impacte i propostes de millora

Esquema de vinculació dels tres moments.

Cadascun dels tres moments inclou un plantejament específic:

Moment 1: Comunicació amb els centres

Moment 2: Implementació de l’activitat

Com adeqüem l’estada al grau de motivació i a les capacitats dels alumnes?

El disseny de l’estada al camp d’aprenentatge inclou per part dels CdA/EdA una adequació dels materials, els ritmes i les metodologies en funció de les singularitats dels alumnes, el nivell educatiu i les necessitats educatives.

Al final de l’activitat col•laborativa es fa necessari fer l’avaluació d’aquesta adequació de materials i de la satisfacció de l’estada per part dels alumnes i dels professors.

Moment 3: Avaluació de l’impacte

S’han acomplert els objectius d’aprenentatge inicials?

Es podrà conèixer la contribució de l’estada a la millora de resultats de l’alumne en el moment que es realitzi l’avaluació de l’assoliment dels objectius d’aprenentatge competencials en el centre. Aquesta avaluació posterior al temps de l’estada requereix una nova coordinació amb el centre per contrastar els resultats de l’alumne i evidenciar el valor afegit de l’activitat col·laborativa amb el CdA/EdA.

Esquema de vinculació dels plantejaments interrelacionats en cada moment.

OBJECTIUS GENERALS DEL CdA DE LA CIUTAT DE TARRAGONA

• Posar a l’abast dels centres els mitjans didàctics necessaris per al coneixement i la comprensió de les restes d’una ciutat que canvia i evoluciona al llarg del temps.
  • Fer conèixer als alumnes la necessitat de les relacions i la interdependència de la ciutat amb el nostre territori.
  • Conèixer i comprendre l’estructura urbana d’una ciutat.
  • Potenciar el treball de camp com una eina didàctica bàsica per al coneixement de l’entorn.
  • Sensibilitzar als estudiants vers la necessitat de conèixer, respectar i estimar el medi que ens envolta.
  • Posar els nois/es en contacte amb el medi físic, econòmic, industrial i social de la ciutat i el seu camp d’influència.
  • Procurar que els alumnes desenvolupin tècniques d’investigació i de treball científic.