110. El port i la mar (CM i CS d’EP i ESO) ACTIVITAT ESTADA GUIADA

• Segons la modalitat de relació: SORTIDA (NO ESTADA EDUCATIVA).
  • Segons la implementació didàctica: AUTÒNOMA.
  • Activitat GUIADA per l’equip DOCENT del CENTRE EDUCATIU SOL·LICITANT.
  • Cicle mitjà  i cicle superior d’Educació primària.
  • Educació secundària obligatòria.
El recorregut pel port de la ciutat ens permet de copsar la seva dimensió espaial, comercial i cultural tot analitzant els elements geogràfics que el configuren. El Serrallo, emmarcat dins aquest espai i dins la ciutat, permet a l’alumnat conèixer un barri mariner peculiar del litoral català. S’acompanya d’assessorament didàctic, logístic i curricular.
  1. Descobrir la zona portuària de Tarragona i identificar els principals aspectes que la configuren amb l’objectiu de reconèixer la importància que ha tingut per al desenvolupament econòmic de la ciutat al llarg del temps.
  2. Analitzar alguns elements del barri d’El Serrallo per identificar allò que el caracteritza com a barri mariner del litoral català.
  3. Viure experiències didàctiques en el territori, l’entorn natural, social, històric, econòmic i cultural de Tarragona, amb la finalitat de construir aprenentatges competencials a partir del gaudi que genera la descoberta d’un espai singular i únic.
A la ciutat de Tarragona.
3 hores aproximadament.