33. Joc de la Tarragona medieval (CM i CS d’EP, ESO, CF i BAT) ACTIVITAT SORTIDA AUTÒNOMA

Tipus
  • Segons la modalitat de relació: SORTIDA (NO ESTADA EDUCATIVA).
  • Segons la implementació didàctica: AUTÒNOMA.
  • Activitat GUIADA per l’equip DOCENT del CENTRE EDUCATIU SOL·LICITANT.
Nivell
CM i CS d’Educació Primària, Educació secundària obligatòria, Cicles Formatius i Batxillerat.
Descripció
A partir d’itineraris impresos per la Part Alta de Tarragona, es convida l’alumnat a treballar en grups per descobrir les característiques més importants que configuren els espais bàsics d’una ciutat medieval així com dels edificis més emblemàtics de l’època i la superposició de les diferents etapes històriques. S’acompanya d’assessorament didàctic, logístic i curricular. 
Objectius d’aprenentatge
  • Descobrir lúdicament la Part Alta de Tarragona i trobar testimonis del llegat medieval de la ciutat integrats al teixit urbà actual d’aquesta.
  • Conèixer la importància que, a nivell polític i econòmic, va tenir aquesta zona de la ciutat per tal de contextualitzar-la dins el Comtat de Barcelona i tota la Corona d’Aragó. 
  • Identificar i estudiar elements del llegat medieval a Tarragona amb l’objectiu de confirmar que les cultures cristiana, jueva i musulmana  perviuen encara en el territori.
  • Copsar els canvis més significatius que, al llarg de la història, han sofert aquests indrets de la ciutat per tal de comprendre´n l’evolució urbanística.
  • Valorar la pervivença d’aquests espais de gran importància històrica per tal de promoure l’interès en la seva conservació patrimonial i difusió.
  • Viure experiències didàctiques en el territori, l’entorn natural, social, històric, econòmic i cultural de Tarragona, amb la finalitat de construir aprenentatges competencials a partir del gaudi que genera la descoberta d’un espai singular i únic.
Ubicació
A la ciutat de Tarragona.
Durada
2 hores i 30 minuts.
Cost didàctic
Desplaçament fins els punts de trobada i retorn al centre educatiu sol·licitant a càrrec d’aquest.
Altres informacions
El nombre de grups permesos en l’activitat dependrà de la capacitat del monument i disponibilitat de l’equip docent del centre sol·licitant.