Crèdit de síntesi: Una terra de sal

Com ja és habitual, cada curs ens visita l’alumnat de 2n d’ESO de l’Institut els Alfacs de La Ràpita per a realitzar el seu treball de síntesi. L’activitat consisteix en un itinerari per conèixer la flora i la fauna del Delta més salat així com els aprofitaments tradicionals d’aquest entorn natural. Observem les plantes del salobrar i les seves adaptacions a un sòl salat, identifiquem les
aus aquàtiques que viuen a la Tancada i els salobrars propers i descobrim el funcionament d’unes salines a les instal·lacions de Món Natura Delta.

L’alumnat va poder treballar amb claus dicotòmiques, prismàtics, telescopis terrestres i aparells de mesura fisicoquímics amb la qual cosa, no només va adquirir els continguts propis de la sortida, sinó que va haver d’aprendre a fer servir els diferents materials facilitats des del camp d’aprenentatge.

Aquest any ens han vingut un total de 5 grups en 5 dies diferents que els ha servit com a introducció per a realitzar el seu crèdit de síntesi. L’alumnat, dividit en grups de cinc/sis, han realitzat posteriorment el seu treball de síntesi on cada grup s’ha centrat en un dels continguts treballats durant la sortida; alguns s’han centrat en una planta o au determinada, o bé en les plantes i les aus aquàtiques en general o també el funcionament de les salines.

Per a tancar el crèdit de síntesi i abans de realitzar els diferents productes finals, el passat 17 de juny, el director del camp d’aprenentatge, Pep Badia, es va reunir al mateix institut amb els diferents grups per a resoldre dubtes i respondre a les entrevistes que tenien preparades.

A continuació us deixem amb alguns vídeos del producte final. Esperem que l’alumnat s’ho hagi passat bé aprenent de l’entorn proper i esperem veure-us al proper crèdit de síntesi.