Jornada d’Educació Científica Inclusiva [15 de maig]

La Universitat de Manresa realitza, el proper dissabte 15 de maig, la Jornada d’Educació Científica Inclusiva, a fi de promoure l’accés al coneixement científic eliminant barreres que puguin suposar una discriminació, universalitzant aquesta vessant educativa.

La jornada es realitzarà telemàticament, presentant el següent programa:

09.30. Benvinguda a les jornades

09.45. Ponència principal. Ciencia por y para todas las personas: facilitando la participación científica de grupos vulnerables, a càrrec d’Andrea Khalfaoui, graduada en Educació Infantil per la Universitat del País Basc i doctora en Educació i investigadora postdoctoral a la Universitat de Deusto.

11.00. Descans

11.15. Espais per compartir

• Fàtima Dalmau, mestra de l’escola Camins (Banyoles): Promoure contextos i pràctiques a l’aula per construir coneixement científic amb sentit.
  • Jerry Tchadie, promotor d’Investigactiva (Madrid): Matemàtiques a través de dissenys africans.
  • Cristina Oliveros i Gabriel Lemkow, investigadors del GRENEA (UVic-UCC): La infància descobrint el món: aprendre ciència des de la diversitat.
  • Ramon Coma: La ciència, una matèria d’especial dificultat per als nens i nenes cecs i amb discapacitat visual.
  • Escola Parc de l’Aigua
  • Institut Escola Magraners
  • ZER Ginestar
  • Fàtima Garcia: Más de cinco sentidos para aprender.

12.15. Descans

12.30. Taula rodona

• Núria López: Centre de Recursos Pedagògics Específics de Suport a la Innovació i la Recerca Educativa (CESIRE).
  • Elena Montfort (DUA).
  • Asha Miró, mestra d’educació infantil
  • Quindy Akeju, experta en salut, activista antiracista i feminista.

14.00. Fi de la jornada

L’assistència és gratuïta i té un reconeixement de 5 hores de formació, si bé cal inscriure-s’hi abans.

Si ets DOCENT EN ACTIU (no universitari), INSCRIU-TE AQUÍ [>]

Si NO ets docent en actiu, INSCRIU-TE AQUÍ [>]

A més, l’organització proposa la possibilitat d’aprofundir en el coneixement sobre aquesta temàtica mitjançant la realització de 3 de les 5 activitats prèvies online que proposen, certificant 5 hores més de formació.

Com a afegit, aporten un seguit de recursos online vinculats a la promoció científica.

Ho organitzen: