“Avui aprenem”. TV3, a través del Super3, i Catalunya Ràdio col·laboren amb el Departament d’Educació amb propostes d’aprenentatge per als alumnes

L’acord entre TV3 i Catalunya Ràdio amb el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya vol promoure continguts que puguin contribuir a l’aprenentatge dels alumnes a través dels programes del canal Super3 i de diferents espais de Catalunya Ràdio i d’iCat. El canal Super3 continua ampliant així els seus continguts per acompanyar els súpers que aquests dies han de ser a casa. I a banda d’espais de participació com “Explica’ns les coses” de l”InfoK” o les “Superpropostes d’estar per casa”, el Super3 estrenarà el nou format digital “Avui aprenem“, un recull de peces divulgatives sobre diferents àmbits. Per la seva banda, Catalunya Ràdio també col·laborarà amb el Departament d’Educació per tal d’oferir continguts per als nens i nenes a través de les diferents plataformes de Catalunya Ràdio i iCat, que es concretaran els pròxims dies. A més, a través de les xarxes s’oferiran propostes específiques dels espais “Adolescents iCat” i “iCat Kids”.

Canal Super3

El canal Super3 ha arribat a un acord amb el Departament d’Educació per proposar als centres educatius, als docents i a les famílies programes del Super3 que puguin contribuir a l’aprenentatge dels alumnes. Alguns d’aquests espais recomanats són “Una mà de contes”, el programa de ciència “Dinàmiks”, l’informatiu infantil i juvenil “InfoK”, l’espai de cuina amb “Manduka” o el concurs d’anglès “Fish&Chips”.

Pel que fa a la programació del canal, a partir de demà el Super3 incorpora el nou format digital “Avui aprenem”, peces curtes on els súpers podran descobrir curiositats dels animals o relacionades amb el món de la natura, entendre alguns descobriments científics, jugar en anglès o descobrir fets curiosos de la història. Aquestes propostes compten amb el suport del Departament d’Educació i estan alineades amb les orientacions i activitats adreçades a tot l’alumnat que ahir va publicar a la Xarxa Telemàtica de Catalunya, Xtec.

Aquestes propostes s’afegeixen a la programació especial que ofereix aquests dies el canal Super3 per acompanyar els súpers que són a casa amb continguts divulgatius i amb accions de participació. Per exemple, aquesta setmana ja es pot veure l’informatiu “InfoK” quatre vegades al dia, que, a més de la informació acurada sobre la situació de la crisi del coronavirus, ofereix l’opció als súpers de plantejar tots els seus dubtes o angoixes a través de la secció del web “Explica’ns les coses”. Des de la seva posada en marxa, més de 500 súpers ja hi han participat.

Una altra acció de participació són les Superpropostes d’estar per casa”, que en pocs dies també ha rebut moltes participacions per part dels súpers.

Catalunya Ràdio

Dins de l’acord amb el Departament d’Educació, Catalunya Ràdio es farà ressò en la programació excepcional d’aquests dies dels continguts pedagògics que el Departament d’Educació posa a l’abast de la CCMA i farà divulgació de les eines i accions telemàtiques adreçades als alumnes. Aquests continguts es divulgaran a través del web i l’app de Catalunya Ràdio i iCat, i també es podrien emetre per l’antena d’iCat si la situació d’excepcionalitat s’allargués.

D’aquesta manera, la ràdio pública es posa al servei de la comunitat educativa per evitar la bretxa digital entre els alumnes que no tenen connectivitat a casa amb ordinador, però que en canvi sí que disposen de telèfon mòbil i escolten la ràdio en FM.

Reforçar l’autonomia personal, generar motivació i curiositat

L’objectiu d’Educació amb aquesta col·laboració és que els nous continguts audiovisuals, que se sumaran a les propostes dels centres educatius, puguin reforçar el desenvolupament de l’autonomia personal, generar motivació i curiositat a tot l’alumnat i que també siguin significatius per al seu aprenentatge. Les propostes són diverses, contemplant diferents nivells de desenvolupament de capacitats i competències, com ara la realització d’activitats d’observació i de contrast d’elements propers a la realitat de l’alumne, de cerca d’informació, d’indagació, de lectura, culturals, artístiques, lúdiques…, així com activitats alternatives a l’aprenentatge a l’aula que no és possible fer pel tancament dels centres.

L’accés digital als continguts: un gran recurs per als súpers que són a casa

Aquests dies de confinament, els nenes i nenes tenen moltes opcions per distreure’s, informar-se i aprendre a través de les propostes digitals del Super3. Segons les dades dels darrers dies, l’interès per aquests continguts ha estat molt elevat, convertint el Super3 en una de les opcions preferides per passar aquests dies a casa. El Super3 ha incrementat en un 121% el nombre de visites al seu web, respecte a ara fa una setmana. També ha augmentat en un 66% el nombre d’usuaris que entren a les seves plataformes per consumir vídeo, i el mateix passa amb el nombre de reproduccions.

En una situació d’interès informatiu també per als nens i nenes, l'”InfoK” continua sent el referent del canal en consum digital amb més de 87.000 reproduccions en només cinc dies de confinament. Si es comparen els números d’aquests cinc dies de confinament amb els mateixos cinc dies de la setmana anterior, s’ha incrementat en un 115% el nombre d’usuaris i de reproduccions.

Els súpers també han buscat altres propostes d’entreteniment i divulgació al web del Super3, com l’espai “Una mà de contes”, que ha multiplicat per quatre les seves xifres i  és el segon programa més vist del canal en digital amb gairebé 9.000 usuaris i 19.000 reproduccions. La cuina i els aliments també han despertat l’interès del súpers, ja que l’espai “Manduka” gairebé triplicat el seu consum en digital.

super3.cat

facebook.com/clubsuper3