Consideracions de l’OMS sobre les mesures de salut pública relacionades amb l’escola en el context de la COVID-19

En resposta a la COVID-19, països de tot el món han posat en marxa diverses mesures socials i de salut pública (PHSM), com ara el confinament de la ciutadania, restriccions de moviment, tancament d’escoles i negocis i restriccions de viatges internacionals.

L’Organització Mundial de la Salut ha revisat la literatura científica que es va generant sobre la pandèmia i també mitjançant la discussió amb experts, els socis regionals i pràctiques de referència fetes en determinats països, ha elaborat diverses guies sobre quines mesures adoptat segons cada context.

En aquest cas, la guia s’adreça als  responsables de les administracions educatives amb capacitat de decisió i als educadors sobre com o quan es pot reobrir o tancar escoles en el context de COVID-19. Aquestes decisions tenen implicacions importants per a nens, pares o cuidadors, professors i altres membres del personal, comunitats i societat en general..