Dia Internacional de la #SíndromedeDown (2017)

La síndrome de Down (SD) és un trastorn genètic causat per la presència d’una còpia extra del cromosoma 21, o una part d’aquest, en comptes dels dos habituals (trisomia del parell 21). Es caracteritza per la presència d’un grau variable de retard mental i uns trets físics peculiars que li donen un aspecte recognoscible. És la causa més freqüent de discapacitat psíquica congènita[1] i deu el seu nom a John Langdon Haydon Down que va ser el primer a descriure aquesta alteració genètica en 1866, encara que mai va arribar a descobrir les causes que la produïen. Al juliol de 1958 un jove investigador, Jérôme Lejeune, va descobrir que la síndrome és una alteració en l’esmentat parell de cromosomes.[2] Llegeix més»

La #BibliotecaEscolar… facilitadora de la millora educativa? #webminar

webminarbeWebinar sobre les biblioteques escolars com a facilitadores de la millora educativa. Aquest acte es podrà seguir amb qualsevol dispositiu amb connexió a Internet des de www.fbofill.cat a partir de les 18h. del 30 de març de 2017.

  • Com pot contribuir la biblioteca escolar a les necessitats educatives del s. XXI? Sota quines condicions? Quins nous usos i serveis permeten contribuir a la millora metodològica de l’escola?
  • Com convertir les biblioteques escolars en centres de recursos per a l’aprenentatge? I en laboratoris per a les alfabetitzacions múltiples? 
  • Quins serveis de suport necessiten les biblioteques escolars? Quines iniciatives han resultat exitoses?
  • Com implicar a tota la comunitat educativa en el servei de biblioteca escolar? Quin paper han de tenir els diversos agents educatius? 
  • Quina biblioteca escolar té futur i a quins reptes ha de donar resposta?

 
Llegeix més»

Proves de sisè de competències bàsiques (2016/2017)

Procés d’aplicació

Seguiment del procés d’aplicació de la prova

La informació necessària per a la correcta aplicació de la prova (calendari, guies d’aplicació, comissions d’aplicació, accés a l’aplicació informàtica, etc.) la trobareu aquí:

Centres públics: al Portal de centres del Departament.

Centres concertats i privats: al Portal de centres d’altres titularitats.

Presidents i secretaris de les comissions: cliqueu aquí.

Intervenen en el procés

En el procés d’aplicació de la prova hi intervenen:

  • Els centres educatius, amb la implicació del director o directora, del professorat de sisè i del que sigui designat com a aplicador extern.
  • La Inspecció d’Educació, que presideix les comissions d’aplicació, supervisa i dóna suport a tot el procés.
  • Els serveis educatius, que donen suport als presidents o presidentes de les comissions.
  • Les comissions d’aplicació de la prova, constituïdes per un president o presidenta, un professional dels serveis educatius que actua com a secretari, i un nombre variable de persones aplicadores externes.

Llegeix més»

Butlletí digital BDR (febrer 2017)

butlletibdrEl grup de treball dels Centres de Recursos Pedagògics Banc de recursos. La lectura: font de plaer i de coneixement (BDR) ha publicat el segon butlletí digital corresponent al mes de febrer de 2017.

El aquest butlletí hi torbareu les darreres novetats que s’han publicat del mes d’octubre ençà al web del BDR.

El BDR és un repositori obert on es recullen aquells recursos sobre la lectura i la biblioteca escolar presents a la xarxa i a les biblioteques dels CRP. destaquen els apartats on es recullen experiències que es duen a terme a les escoles i instituts, per la qual cosa us animem a fer-nos arribar les vostres activitats de manera que tant el web del BDR com el butlletí que trimestralment es publica esdevinguin una eina de tothom per a tothom.

| Accés al Butlletí digital BDR |

Dia mundial de les malalties minoritàries 2017

 

Una malaltia minoritària és una malaltia greu, poc freqüent i que afecta a un nombre reduït de persones. L’existència de tantes malalties, amb pocs pacients per a cadascuna, les fan poc conegudes també per als professionals de la medicina. Sovint el pacient i les seves famílies han de passar per desenes de proves i visitar nombrosos especialistes fins a tenir un diagnòstic definitiu. Llegeix més»

El bus de la formació professional de Sant Vicenç dels Horts

busfpAquesta projecte sorgeix a proposta dels Instituts del municipi amb l’objectiu d’oferir, per mitjà d’una visita, la possibilitat de conèixer de prop les característiques de la formació professional i l’oferta de cicles formatius de Sant Vicenç dels Horts per tal que ho puguin conèixer el màxim d’estudiants possible de les localitats properes.

En què consisteix?

El Bus de la FP ofereix l’oportunitat de conèixer de primera mà l’oferta formativa de Formació professional de Sant Vicenç del horts, que engloba un total d’11 cicles
formatius de 7 famílies professionals d’àmbits molt diversos:

Llegeix més»