Jules Verne i la vida secreta de les dones planta

donesplanta

Autora: Ledicia Costas
Il·lustracions: Mónica Armiño
Barcelona: Barcanova, 2016
ISBN: 978-84-489-4118-5

Premi Lazarillo de Creació Literària, 2015
Recomanada: + 12 anys

Obra ambientada al Vigo del segle XIX, on es recrea una de les visites de Jules Verne a la ciutat, la ria de la qual el va inspirar per escriure un dels episodis de 20.000 llegües de viatge submarí. No obstant això, en contra del que acredita la documentació de l’època, aquesta visita de Verne a Vigo l’any 1884 no va ser fortuïta. L’escriptor arriba a la ciutat perquè està seguint el rastre de les misterioses dones planta.

Llegeix més»

#ArGO!nautes. Programa d’ajuts per a sortides culturals al patrimoni cultural adreçada als centres educatius públics

Els grups escolars són una part fonamental dels públics dels museus i els espais patrimonials del nostre país, un recurs fonamental per als educadors que contribueix en el desenvolupament dels nens i les nenes. Conèixer i satisfer les seves necessitats i expectatives ha de ser,… Llegeix més»

El Grup de Mestres d’Educació Física mobilitzarà mil vuit-cents alumnes de Sant Vicenç dels Horts a les 9es Jornades Escolars d’Atletisme

Més de mil vuit-cents alumnes de primària de les escoles de Sant Vicenç dels Horts participaran els dies 4, 5 i 6 d’abril a les 9es Jornades Escolars d’Atletisme, que es faran al Camp de Futbol Municipal de La Barruana.
El circuit està format per tres… Llegeix més»

A propòsit de #Ferdinand (@FerdinandMovie‏)

Amb la propera estrena de “Ferdinand”, la pel·lícula d’animació en 3D o 2D de 20th Century Fox que planta cara a la tauromaquia i que s’estrenarà el 22 de desembre de 2017, sembla adient referir-se a uns precedents força interessants i dels que tot seguit us en fem cinc cèntims. Llegeix més»

Repensar l’educació. Vers un bé comú mundial?

repensarRepensar l’educació la UNESCO revisa i actualitza l’Informe Delors, i ho fa compartint l’urgència de «replantejar el propòsit de l’educació i l’organització de l’aprenentatge», des d’una «visió holística» que «superi les dicotomies tradicionals entre aspectes cognitius, emocionals i ètics», i alertant-nos del risc de posar tot l’èmfasi «en els resultats dels processos educatius deixant de banda el procés d’aprenentatge».” Llegeix més»

Lectures recomanades per Sant Jordi 2017

Tirant_lo_Blanc_1511La Comunitat de Pràctica de Biblioteques Escolars del Servei Educatiu Baix Llobregat-6 enguany, per Sant Jordi recomana 20 lectures als alumnes de les escoles de de Cervelló, Corbera de Llobregat, La Palma de Cervelló, Pallejà, Sant Vicenç dels Horts, Torrelles de Llobregat i Vallirana.

Són cinc lectures per a cada cicle (educació infantil i cicles inicial, mitjà i superior d’educació primària). Hi ha inclosos àlbums il·lustrats d’una gran potència visual, llibres joc, contes infantils, llibres de poesia i narracions de temàtiques ben variades que sorprendran a més d’un lector (treball infantil, la por, secrets inconfesables…).

La guia, com les anteriors, s’adreça a les famílies i pretén orientar-les en la compra de llibres per als seus fills. Uns llibres pensats per a ser llegits en companyia i se’n parli. Llegeix més»

IV Jocs florals escolars de Catalunya: bases par a la participació

El Departament d’Ensenyament ha convocat els IV Jocs Florals Escolars de Catalunya amb l’objectiu de potenciar i estimular l’expressió i la producció escrites dels nois i noies i fomentar i difondre una tradició cultural pròpia i arrelada al país.
En la tercera edició l’obra d’una alumna… Llegeix més»

Experiència Fotogràfica Internacional dels Monuments #EFIM17

efim17

L’Experiència Fotogràfica Internacional dels Monuments és un concurs de fotografia i patrimoni adreçat als joves, que té per objectiu apropar-los al patrimoni monumental, per tal que el coneguin, el valorin i el gaudeixin.

Amb la complicitat dels centres docents, l’EFIM proposa que els alumnes de secundària, de fins a 20 anys, tinguin l’ocasió de mirar des de la seva experiència el patrimoni i que construeixin el seu propi relat amb un llenguatge creatiu. Llegeix més»