L’escola Mare de Déu del Rocío i el premi “El Vaixell de Vapor” 2016

carranzarocioL’escriptora Maite Carranza va ser guardonada amb el XXXII premi El Vaixell de Vapor (2016) que otorga l’editorial Cruïlla, per l’obra La pel·lícula de la vida. La novel·la està protagonitzada per una nena de dotze anys anomenada Olívia, que, de sobte, veu com la seva família de classe mitjana, queda desposseïda de tot, després que la seva mare actriu no trobi feina, no cobri l’atur i tingui deutes.

El jurat en la seva valoració va destacar que es tracta d’un títol “molt reivindicatiu, però res dramàtic, amb un punt d’humor, i que pot llegir un lector adult”.

Però, quina relació hi té l’Escola Mare de Déu del Rocío de Sant Vicenç dels Horts amb La pel·lícula de la vida?

Es podria dir que l’escola és una font inspiradora de l’obra, tal i com ens ho explica l’autora a l’apartat dels agraïments del llibre : “Ara fa un parell d’anys vaig visitar una escola de Sant Vicenç dels Horts, en una zona molt afectada per la crisi econòmica” i afegeix que en conèixer la realitat d’aquells “nens i nenes que passaven gana a casa seva i convivien amb la tristesa  i la desesperança dels seus familiars adults sense feina i, de vegades, sense sostre” va decidir que “algú havia d’explicar la història de la crisi al nostre país i de l’esfereïdora realitat de la pobresa infantil”.

L’autora mostra el seu agraïment a la directora del centre, la Belinda Siles i al “professorat, anònim i compromès” que amb la seva implicació aporten un bri d’esperança i d’humanitat a l’alumnat d’una escola que el curs 2016/2017 haurà desaparegut físicament, però no en el cor d’aquells infants que al llarg dels anys hauran pogut gaudir de l’estima i de la feina d’uns mestres compromesos amb l’entorn social del centre educatiu.

Enhorabona a la Maite Carranza pel premi i a l’Escola Mare de Déu del Rocío pel reconeixement de la feina explicitada als agraïments.