Ràdio VOM – Una Ràdio dels centres Educatius del ST Maresme – Vallès Oriental

Els Serveis Educatius del Maresme i el Vallès Oriental ofereixen als centres educatius de les seves zones des d’aquest curs la possibilitat de participar en un projecte que engloba la totalitat del territori amb la finalitat de crear Xarxa i sinergies entre centres, mestres i alumnes. A partir de la paraula, els diferents CRPs estem ideat la creació d’una emissora de ràdio en streaming – RÀDIO VOM – a partir d’una graella de programació on participaran més de 50 centres.

Partim de l’experiència de molts docents i tècnics de CRP envers la ràdio com a recurs educatiu i importants experiències d’èxit, així com l’experiència del servidor de Ràdio que porta poc més d’un any i que ha servit com a base del projecte Ràdio Educa Baix Montseny creat des del CRP Vallès Oriental III

Els diferents CRP del ST MVO, enguany han ofert un seminari sobre Ràdio Educativa en el qual s’han realitzat 3 sessions conjuntes amb experts en la temàtica (manca realitzar una sessió). D’aquesta forma, els recursos destinats a aquesta formació s’han pogut gaudir per 7 zones educatives.
Enguany el projecte Ràdio VOM es presenta com una experiència innovadora no només pel contingut d’aquesta sinó com pel fet de poder compartir un projecte sorgit des del territori i que s’ha estès com una taca d’oli entre les diferents zones.
En un primer moment el principal objectiu és crear una graella atractiva i dinàmica, on els centres puguin crear els continguts que creguin oportuns. Tot i que ja s’estan ideant propostes conjuntes per  temes, concursos i fins i tot algun tipus de trobada o projecte d’àmbit europeu.
En aquests moments, ja s’està portant a terme l’experiència pilot de l’English On Air, on una dotzena de centres han creat històries curtes de terror per amenitzar les tardes fosques i fredes de  tardor, en aquest moment hi ha més de 40 històries terrorífiques amb uns qüestionaris de comprensió associats realitzats pels propis alumnes.
La creació de contingut radiofònic permet treballar un gran nombre de competències d’una manera motivadora i atractiva.
Creiem que la Ràdio VOM no només serà un projecte de ràdio sinó el naixement d’una xarxa important de professionals, que des de baix, busquen transformar les pràctiques pedagògiques en quelcom més del que passa dins les quatre parets de l’escola.