Zona formadors/es

Com a persona formadora podeu accedir a la gestió de les activitats des del GTAF, el nostre gestor de la formació, que ens permet fer un seguiment de les activitats i de la seva certificació. Per accedir, podeu seguir aquests passos.

 

L’aplicació GTAF

Un cop dins de la pàgina, hem de fer clic a l’apartat Formadors/es, col·laboradors, suport i introduir les nostres credencials d’accés:

USUARI XTEC (sense l’@xtec.cat)
CONTRASENYA XTEC

 

A partir d’aquí se’ns obre un menú. Hi ha 3 pàgines que poden ser del nostre interès:

  • Llista d’activitats: conté les activitats de les quals som formadors actualment.
  • Dades formador/a: són les nostres dades, que hem de mantenir actualitzades.
  • Qüestionaris: és l’espai on apareixen els qüestionaris de valoració de l’activitat del Departament.

Dades formador/a

En aquest espai sortirà el nostre nom i cognoms i el DNI com a dades no modificables. A partir d’aquí sí que podem introduir la nostra adreça (població, CP), el nostre telèfon i el nostre correu electrònic. Com més dades mostrem al nostre perfil com a formadors, més senzill serà que identifiquin si som l’opció adequada per a la formació a un centre.

Llista d’activitats

Aquí ens apareixeran aquelles activitats de les quals som formadors en un llistat. Fent clic al títol de l’activitat podrem accedir al menú d’aquesta, dins del qual trobarem 6 opcions diferents:

  • Llista d’assistents: trobarem el llistat de les persones inscrites a la formació, amb els números de telèfon i els correus electrònics. Ens servirà per a saber qui són les persones inscrites i el centre al qual pertanyen, per a poder-nos traçar un perfil de les persones que tenim a la formació. Si copiem totes les dades i les enganxem en un full de càlcul de Google se’ns repartiran per columnes i ja podem copiar tots els correus de la darrera columna. Compte amb el que fem amb el full de càlcul, però, atès que són dades confidencials!
  • Full d’assistència: podrem imprimir el clàssic full de signatures de la formació. Tant si és presencial (on hem de fer signar els participants) com si és digital, és un document que ens pot ser de molta utilitat per a fer el seguiment d’assistència de la formació.
  • Seguiment assistents: és on introduirem les dades de la formació. Generalment, en el moment de planificar-la, s’especifica el nombre de sessions i si té hores o no d’altres requisits, que s’hauran de justificar en el moment de redactar l’avaluació de l’activitat formativa (pot ser un petit treball, uns acords de cicle, una aplicació a l’aula i la documentació posterior…). Per a certificar cal que la persona participant de l’activitat hagi assolit el 80% de les hores proposades.

En cas de no certificació s’ha d’especificar el motiu, que pot ser un d’aquests 4:

  1. No presentat/da: és una persona inscrita, però que no hi ha assistit des del primer dia sense comunicar-ho.
  2. Abandonament: és una persona que comença assistint-hi, però deixa de fer-ho pel motiu que sigui, sense cap comunicació.
  3. Baixa comunicada: és una persona que comunica i justifica la no assistència, en el moment que sigui del curs. No té efectes en l’estadística d’assistència als cursos de les persones amb aquest motiu.
  4. No assoliment: és una persona que, tot i complir amb l’assistència, no obté els mínims necessaris per a certificar el curs, per manca d’interès, proactivitat, entregues…
Com puc fer més eficient aquesta tasca?
A dalt de tot hi ha un botó per a assignar el nombre d’hores totals a totes les persones assistents. En el cas que siguin la majoria, és més útil assignar el total d’hores a tots els participants i modificar aquells que no hagin assistit a totes les sessions. El botó d’altres requisits s’ha de clicar manualment, mentre que el de Certificat és automàtic en el moment en què compleixen >80% d’hores.
  • Acta d’assistència: trobem un resum d’allò que hem introduït a l’apartat anterior. Surt tot l’alumnat inscrit, el nombre d’hores i el compliment (o no) dels altres requisits, així com la certificació (o no) del curs. AQUEST DOCUMENT ÉS EL QUE HAUREM D’IMPRIMIR EN PDF, SIGNAR DIGITALMENT I ENVIAR AL CRP (a8930013@xtec.cat)
Com signo digitalment un document?
El més fàcil és obrir el PDF generat amb l’Adobe Acrobat Reader. Un cop obert, al menú de la dreta, cal que fem clic al botó de “Més eines”, amb la icona d’una clau anglesa amb un símbol +. Fem clic a l’eina que es diu “Certificats”, que té la icona d’una ploma amb una medalla. A la barra de dalt ens apareix un botó que diu “Signa digitalment”. Hi fem clic i seleccionem l’àrea del PDF on volem signar. Si tenim un DNI electrònic amb un lector, haurem d’introduir la targeta al dispositiu i seleccionar aquest usuari. En cas que ja tinguem un certificat instal·lat a l’ordinador en qüestió ens hauria d’aparèixer.
  • Descripció de l’activitat: tindreu la informació del curs en si. Si voleu modificar alguna dada de les que hi surten us haureu de posar en contacte amb el CRP.
  • Calendari de l’activitat: veureu que, com a mínim, sortiran la primera i la darrera sessió, que les ha de posar el CRP obligatòriament. Les sessions intermèdies les podeu introduir vosaltres en el format que s’especifica (DD/MM/AAAA – hh:mm). Recordeu fer clic al botó Desar.

Qüestionaris

Quinze dies abans del tancament de l’activitat i fins quinze dies després, trobareu el qüestionari del Departament d’Educació de la formació, que serveix per a fer l’estadística de la formació de cada any. Vosaltres haureu d’emplenar el Qüestionari formador (mireu primer apartat). A més, com a formadors també podreu veure les respostes dels participants de la vostra formació fent clic a Qüestionari participants.

Controlar els pagaments de les formacions (en el cas que n’hi hagi)

Si vas acabar una formació i vols consultar l’estat del pagament pots:
1. Si ets una persona externa al Departament d’Educació, pots consultar l’estat del pagament a aquest enllaç de la web d’economia.
2. Si ets funcionari/interí des d’ATRI / Retribucions / Nòmina / Dietes / Assistència: consulta d’abonaments

Per a qualsevol consulta, podeu contactar amb nosaltres.