xtec

Consulteu les actualitzacions continuades del Departament davant la situació de confinament a la pàgina d’inici  xtec.cat

Models de propostes didàctiques

El Departament d’Educació ofereix, a aquells centres i equips educatius que ho necessitin, models i propostes d’activitats de diferents nivells i àmbits curriculars que els ajudin a mantenir l’activitat formativa en clau competencial.

Recursos del Departament d’Educació – Activitats d’autoaprenentatge

Nou Nodes #joemquedoacasa

Des del Departament d’Educació ens animem a aprofitar aquests dies per aprofundir en aquells aspectes que tenen a veure amb la nostra pràctica docent i també per prendre part en diferents activitats de formació a distància. Per fer-ho, us oferim un recull actualitzat de recursos i activitats didàctiques en línia que us pot ser d’ajut tant a l’hora d’elaborar propostes didàctiques com si voleu fer-lo arribar al vostre alumnat per tal que pugui avançar en el seu procés d’aprenentatge, malgrat l’aturada de l’activitat presencial.

Formació extraordinària oberta

Des del Departament d’Educació ens animem a aprofitar aquests dies per aprofundir en aquells aspectes que tenen a veure amb la nostra pràctica docent i també per prendre part en diferents activitats de formació a distància. Per fer-ho, ofereixen una nova proposta formativa creada en el marc d’aquest context extraordinari. Veureu que n’hi ha de dos tipus:

També s’ha publicat un recull de recursos per al professorat.

El Departament ofereix als centres docents unes Orientacions per als centres educatius sobre activitats per als alumnes a causa del tancament pel coronavirus.

3r trimestre

Instruccions per al desenvolupament de l’acció educativa i l’avaluació en el tercer trimestre dels alumnes

Propostes organitzatives en el confinament

Hem fet un recull de propostes organitzatives diverses per al tercer trimestre en confinament.
Ens han semblat que poden ser útils per orientar el treball amb l’alumnat i per oferir possibles idees de com encarar l’avaluació.
Es tracta d’una col·lecció que diversos centres docents han compartit pels… Llegeix més»

Escolta activa pel retrobament – Proposta del SE del Segrià

Un grup de persones, totes elles del Servei Educatiu del Segrià, de l’EAP, de l’ELIC i del CRP estan treballant conjuntament des d’una perspectiva interdisciplinària per elaborar una proposta dirigida a Equips Directius, amb la intenció d’oferir una guia per tal de preparar la tornada dels equips… Llegeix més»

Recursos per a l’acompanyament emocional i la tornada a l’escola

El Servei Educatiu de l’Alt Urgell ha preparat un recull de recursos d’educació emocional.
Inclou uns apartats que orienten la recerca d’informació:
Acompanyament emocional en el confinament i en la tornada al centre
Acompanyament en la gestió de la pèrdua i el dol
Contes que poden ajudar-hi
Per saber-ne més
Llibres
Tot… Llegeix més»

Tornen els Itineraris artístics autoplanificats

Seguint amb l’oferta formativa certificable extraordinària que el Departament d’Educació posa a disposició del professorat durant el maig-juny-juliol 2020, s’ofereixen nous cursos de l’àmbit artístic. Els Itineraris Artístics Autoplanificats són un model de formació autogestionada que apodera al professorat a dissenyar els recorreguts de formació a partir… Llegeix més»

Escola Natura Corredor – Recursos ambientals en confinament

L’equip de l’Escola de Natura del Corredor ha fet una tria de recursos per seguir fent anar el magí, treballar, jugar i reflexionar. Esperem que els trobeu interessants!

CESIRE – #ciència_confinada

Des del CESIRE proposen moltes i diverses activitats de ciència que e spoden fer a casa.
Es tracta d’un recull de propostes per l’alumnat d’Educació Infantil, Primària i Secundària (ESO i Batxillerat) per educar aquesta mirada a partir de diferents espais de la llar.
Hi podeu accedir… Llegeix més»