Gestió econòmica de les beques

En relació al dubte comentat sobre quina consideració han de tenir les aportacions i factures relacionades amb les beques recordar que en els Documents Organització i Gestió del centre hi ha aquesta explicació:

Gestió econòmica de les beques

Si les beques dels alumnes estan destinades al pagament del material escolar o altres conceptes que el centre gestioni conjuntament per a tots els alumnes, ha d’integrar aquests ingressos en el pressupost general del centre i identificar-los separadament per a la justificació i la liquidació posteriors.

En la resta de supòsits, en què el centre fa d’intermediari, els ingressos de beques es tracten com a concepte extrapressupostari (1).

Pot donar-se el cas, però, que el centre hagi de tractar part d’una beca com un concepte extrapressupostari i una altra com a pressupostari, en què caldrà fer dues anotacions comptables diferenciades.

(1) Aquest seria també el cas de les despeses per factures en concepte de reeducació pedagògica o del llenguatge emeses per professionals que han fet la intervenció a un/a alumne/a en concret. Interpretem que aquestes factures haurien d’anar a nom de l’alumne/a i no del centre, atès que el centre no les “paga” sinó que només fa d’intermediari.

Normativa dels Ajuts per a alumnes amb necessitat específica de suport educatiu per al curs 2020-2021