La guerra: en parlem a l’escola?

Dossier per conèixer la guerra d’Israel i Palestina

Estem envoltats de conflictes. Sabem prou bé que conviure no és fàcil. Tenim tarannàs diferents, cultures, mirades… maneres de ser i de pensar. A vegades, inevitablement, ens barallem potser perquè sentim que no ens fan cas, que no ens tracten prou bé o que alguna cosa que ens està passant no és justa… Llavors, poden saltar espurnes. Aleshores, cal buscar moments de calma, respirar fondo, parlar, escoltar-nos i aprendre a posar-nos les sabates de l’altre.

Quan els conflictes són bèl·lics, com el d’Ucraïna o el més recent d’Israel i Palestina, arrosseguen molt dolor, mort, destrucció i espirals de ressentiment. Malauradament és així i és interessant que, des de l’escola, intentem conèixer els seus motius, i més enllà de posicionar-nos en contra o a favor, comprometre’ns per a una cultura de la pau.

imatge de capsaiandorra