Lectures a la biblioteca

El dijous dia 20 d’abril, a la Biblioteca Martí i Tauler, vam fer un bon escalfament de lectura en veu alta per celebrar la Diada de Sant Jordi. La paraula dita per l’alumnat dels centres escolars va ser la protagonista per celebrar anticipadament un dels dies més significatius del nostre país. En molts casos, ha estat un repte important. Així, per exemple, alumnat nouvingut es va atrevir a fer lectures en català, la llengua que just fa poc mesos està començant a aprendre. Per això mateix, els volem felicitar i animar a continuar llegint i practicant la nova llengua d’acollida.

Des d’aquí, també, a banda de felicitar-nos per la participació, també volem agrair l’entusiasme dels infants i joves, la creativitat que van mostrar, el compromís i la tasca dels docents, la implicació i generositat de la Biblioteca, el professorat que participa al Seminari de Biblioteca i al Seminari d’acollida. En pocs instants, la sala va quedar plena de gom a gom. Així, vam poder escoltar l’Escola Pau Casals amb infants de CI i també de l’Aula d’acollida que van llegir-nos el conte premiat Galetes ensucrades, l’Escola Ribas amb diverses faules, moltes de les quals de l’escriptor rubinenc Enric Larreula, l’aula d’acollida de Mossèn Cinto amb poemes de Lola Casas i Joana Raspall, l’aula d’acollida del 25 de setembre amb la lectura dramatitzada de Gianni Rodari, L’homenet de la pluja que va resultar un bon exemple de tasca cooperativa i creativitat, l’aula d’acollida de l’Escola Ramon Llull amb una lectura compartida de la faula El ratolí i la rata pinyada, lectura de poemes diversos per part de l’alumnat de Torre de la llebre, el conte de Grimm Els músics de Bremen i El Cigronet per part de l’alumnat d’acollida de l’Institut Escola Teresa Altet. l’Institut JV Foix van oferir-nos dues petites lectures dramatitzades. L’Institut la Serreta també va participar amb la lectura de diversos contes, fragment de novel.les o poesia. L’alumnat d’acollida de l’Institut L’Estatut van llegir-nos lletres de cançons que tenien una gran qualitat literària. I finalment, vam acabar amb un petit festival de cançons iniciat pel clàssic Boig per a tu, que van cantar l’alumnat de l’Insitut Torrent dels Alous i la versió improvisada del tema de Lildami: M’he enamorat al supermercat. Tot i que van esforçar-s’hi de valent, no van aconseguir que plogués;).

Molt bones lectures i ens veiem el curs que ve.