Els reptes de la setmana de la ciència

La Míriam Bravo i la Mireia Vàzquez, alumnes de 4t d’ESO de l’escola Regina Carmeli de Rubí, ens expliquen com han portat a terme en el seu centre  l’experiment proposat des de l’organització  de l’activitat de la Setmana de la Ciència d’aquest 2020:

Els nostres professors de l’àmbit de ciència, ens van posar el vídeo on sortia la Dra. Gemma Marfany explicant el repte d’aquest any per a la setmana de la ciència: obtenir el nostre ADN a partir de les cèl·lules de la nostra mucosa bucal.

El repte el vam dur a terme a títol individual, ja que ens trobavem confinats a les nostres llars. Quan vam arribar a classe, vam fer una posada en comú sobre els resultats obtinguts en l’experiment. Des del nostre punt de vista, va ser una mica costós fer l’experiment, ja que no ens va sortir en el primer cop. Però, ho vam tornar a intentar i, aquesta vegada, vam obtenir el resultat desitjat.

Ens ho vam passar d’allò més bé a l’hora de fer-lo, ja que l’experiment és molt curiós. Estavem observant el nostre ADN!
Aquestes són algunes de les imatges amb el resultat obtingut: