Presentació Apadrinem

Apadrinem el nostre patrimoni

Apadrinem el nostre patrimoni és el programa que vol fomentar el coneixement dels elements patrimonials de l’entorn amb una actitud participativa de la comunitat escolar. El projecte es basa en la idea de l’apadrinament d’un element del patrimoni monumental, del patrimoni cultural immaterial o del patrimoni natural, per part d’un centre educatiu.

L’apadrinament implica que el centre educatiu inclogui en el seu Projecte Educatiu de Centre el coneixement i l’estudi d’un element patrimonial del seu entorn local o comarcal com a centre d’interès per a un o tots els seus nivells educatius.

Objectius

• Promoure el coneixement del patrimoni monumental, cultural i natural del país.
  • Ajudar a desenvolupar en els alumnes el sentit de vinculació i pertinença al territori.
  • Projectar el coneixement adquirit per l’alumne sobre l’element patrimonial a la pròpia comunitat i a l’entorn de l’escola.
  • Promoure la participació ciutadana activa i responsable dels joves.

Inscripció

Els centres interessats en participar en el programa: Apadrinem el nostre patrimoni han d’adreçar-se al Centre de Recursos Pedagògics de la seva zona, on podran ampliar la informació i si ho desitgen

formalitzar-ne la inscripció.

Els Centres de Recursos Pedagògics (CRP), ofereixen acompanyament, formació i assessorament als centres en l’elaboració i el seguiment del seu projecte de centre