La perspectiva de gènere és un terme que fa referència a la consideració de les diferències entre homes i dones en un àmbit o una activitat determinats, amb l’objectiu de reflexionar-hi per trobar línies d’acció que permetin resoldre les desigualtats. Aquest terme està molt relacionat amb els termes transversalitat de gènere i transversalització de gènere.
La idea de fons de la transversalització de gènere és que les polítiques d’igualtat no s’apliquin només des d’un departament de govern específic, sinó que ho impregnin tot, i que en qualsevol actuació política, sigui de l’àmbit que sigui i es trobi en la fase que es trobi, es prenguin en consideració les diferències entre homes i dones, les diferents experiències dels uns i les altres i les diferents implicacions que allò que es preveu fer pot tenir sobre cadascun d’aquests dos grups. [Font: Viquipèdia]
La igualtat de gènere fa referència a la necessitat de corregir les discriminacions i valorar les diferències enriquidores dels dos sexes. La coeducació proporciona tant a l’alumnat, com al professorat i a tota la comunitat educativa, estratègies que poden modificar les relacions de poder, d’abús i de limitacions estereotipades per a cada gènere, esdevenint veritables agents de transformació.
Una bona acció coeducadora tant a nivell de centre, com d’aula i entorn és fonamental per prevenir la violència masclista i LGTBIfòbica, per reduir conductes de risc i per facilitar la detecció prematura de relacions abusives. `[Font: XTEC]
-
-
-
-
-
-
-
- Impulsar la normalització de la perspectiva de gènere a tots els nivells educatius dels centres de la xarxa
-
-
-
-
-
-
- Aquestes actuacions es reparteixen en el centres tal com es mostra a la graella inferior:
- Des dels diferents centres que donen suport a la xarxa i que participen als seminaris de coordinació, es gestionen les accions comunes que van finalitzar amb un acte a la plaça de la vila, on s’hi va fer una breu representació per a l’alumnat una breu i una exposició dels diferents centres a la Seu de l’Ajuntament. A sota podeu consultar el programa:
Seminari de direccions
|
|
Des del seminari es farà el seguiment i la coordinació de les actuacions que es duguin a terme a tots els centres: 1r. Trimestre: cada centre determina les actuacions a dur a terme.
2n.Trimestre: realització de les actuacions en centre.
3r. Trimestre: organització d’una jornada de posada en comú-cloenda del treball en cada centre i als seminaris. La jornada es celebrarà el 4 de maig de 2018 |
Seminari de biblioteques escolars El seminari s’afegeix al projecte comú de la xarxa d’escoles
|
En concret, des del seminari de biblioteques escolars…
|
Seminari de tutors/es de 6è i ESO1 Acció comuna amb l’alumnat 6è-ESO1 sobre la perspectiva de gènere en
Es recomana visionar el curt Always#LikeAGirls com
|
Desenvolupament de l’acció comuna amb alumnat: FASE 1: Recollida de dades, propostes i accions dels diferent centres. Els FASE 2 Construcció de l’acció FASE 3: Presentació del producte final en un acte de cloenda a la jornada comuna del projecte al mes de |