La ciència en primera persona

Al mes de  novembre se celebrarà a Catalunya la  Setmana de la Ciència. Durant la Setmana de la Ciència se celebraran tot un munt d’activitats de divulgació científica arreu del nostre territori. Jornades de portes obertes, exposicions, xerrades, jocs, tallers científics… tot un ventall de possibilitats al teu abast.

La Setmana de la Ciència és una iniciativa coordinada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació

El Dia de la Ciència a les Escoles és una de les activitats emblemàtiques del Programa Ciència i Aula. Durant un mateix dia 100 professionals de la recerca fan xerrades simultànies a un centenar de centres escolars per despertar i potenciar l’interès dels més joves vers la ciència i la tecnologia. La finalitat principal d’aquesta activitat és el foment de les vocacions científiques i tecnològiques entre l’alumnat de secundària  a partir d’apropar científics a les escoles i als instituts.

Veieu l’activitat d’enguany a Actualitat Dinamització

La ciència en primera persona

L’activitat es fonamenta en l’organització d’una  conferència – col·loqui, adreçada a l’alumnat de secundària, amb el títol genèric “La ciència en primera persona”. La conferència va a càrrec d’una persona dedicada a la investigació que explicarà la seva tasca, tant des del vessant científic com humà.

Per a dinamitzar la realització del treball previ i posterior, a part de la temàtica de la conferència, es facilitarà al professorat dels centres participants  una proposta de treball.

Alumnat participant:  Les conferències – col·loqui s’adrecen de forma preferent a l’alumnat de 3r i 4rt d’ESO, amb un màxim de 125 alumnes  per conferència.

Lloc: Al propi centre que ho ha demanat

Data:    Un dimecres del mes de novembre novembre a les 11’30h

Organització:

Departament d’Ensenyament. Subdirecció general d’Innovació, Formació i Orientació:

Servei d’Orientació i Serveis Educatius (SOSE)

Centre de Recursos Pedagògics (CRP)

Servei d’Innovació i Formació de l’Educació Secundària.

Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI)