Formacions Educació inclusiva

El curs 2023-2024 s’ha incorporat a l’Àrea d’inclusiva del CEB la figura de la Dinamitzadores d’Educació Inclusiva (DEI).

Les seves funcions són acompanyar als centres cap a pràctiques educatives inclusives, tot impulsant la implementació de les Mesures i Suports Universals (MISU) per tal de dissenyar entorns educatius oberts i flexibles maximitzant les oportunitats de participació i aprenentatge per a tothom.

Tenint en compte el Decret 150/17, de l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu inclusiu i el marc conceptual del Disseny Universal per a l’Aprenentatge (DUA).

L’oferta formativa i d’acompanyaments que es proposen són

FORMACIONS A CENTRES:

★ Càpsula de sensibilització d’educació inclusiva: reflexionar sobre el valor que aporta el Decret 150/17, de l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu inclusiu, el document de mesures i suports universals i el marc conceptual DUA en una educació més equitativa, inclusiva i de qualitat. Durada (2h)

★ Formacions a centre sobre Mesures i Suports Universals per a una escola inclusiva hi ha l’opció de fer un taller per a centres (amb participació d’un 80% del claustre. (20h).

★ Detecció de Barreres és un acompanyament a centres per ajudar a dissenyar entorns educatius que afavoreixin la presència, participació i el progrés en el context. (15/ 20 h).

Les demandes de formació s’han de dirigir a alguns dels serveis del Servei educatiu: CRP i/o EAP. Des del SE es farà arribar la proposta al CEB per tal de poder oferir al centre la formació el més personalitzada possible.

FORMACIONS INDIVIDUALS:

★ Formacions MISUMesures i Suports Universals en format telemàtic dirigit a professionals de l’educació o equips impulsors de centre vehiculats en la inclusió. (20 h).

Les sol·licituds es realitzaran a nivell personal inscrivint-se a la formació. Per inscriure’s en aquesta formació ha de ser fora de l’horari laboral.

Per tal de poder explicar detalladament l’oferta formativa, d’acompanyament i resoldre possibles dubtes, s’han organitzat unes trobades telemàtiques obertes a tots els professionals en els dies i dates següents:

Trobada 1: Divendres 23 de febrer a les 9:30h (Enllaç a trucada)

Trobada 2: Divendres 23 de febrer a les 11:30h (Enllaç a trucada)

Trobada 3: Dilluns 26 de febrer a les 15:30h (Enllaç a trucada)

Les trobades seran de lliure accés (a l’hora i dia programats) i s’hi pot accedir directament a través dels enllaços.