La Festa Major de Sarrià a les escoles

La Festa Major de Sarrià a les escoles,  es celebra al mes d’octubre i forma part del Programa d’activitats de la Festa Major del Roser de Sarrià.

És una activitat educativa organitzada conjuntament pel professorat de música i d’educació física de les escoles que hi participen.

El Districte de Sarrià-Sant Gervasi hi col·labora donant el suport necessari, conjuntament, amb la Guàrdia Urbana i el Centre Cívic de Sarrià.  El CRP de Sarrià-Sant Gervasi hi col·labora coordinant el programa d’actuacions.

Hi participen aproximadament 1700 nens i nenes procedents d’escoles públiques, concertades i d’educació especial de Sarrià.

Veieu la darrera Festa Major a Actualitat dinamització

L’activitat requereix d’un treball previ d’aprenentatge de les actuacions i danses a cada escola, una cercavila formada per itineraris confluents i una festa final conjunta. Durant el trajecte els nens i nenes, al ritme de timbals i gralles, fa diferents actuacions i balla danses populars i tradicionals de Festa Major, acompanyats per un seguici de gegants, cap-grossos i diables.

La cercavila de totes les escoles s’inicia a la Plaça del Consell de la Vila a les 10 h.

• Part de l’alumnat es queda a la Plaça del Consell de la Vila per aixecar falcons 10’15 h. Un cop acabades les actuacions reprenen la cercavila cap a les 10’30 h.
  • La resta segueix fins la plaça de Sant Vicenç per fer el ball de cintes a les 10’15 h. Reprenen la cercavila cap a les 10’30 h.
  • Les dues cercaviles s’ajunten al Casal de Sarrià a les 11 h.
  • Un cop a la pista del Casal s’inicien les actuacions conjuntes de totes les escoles.
  • Cap a les 12 h. finalitza l’acte

Centres participants