Temps de vacances, temps educatiu

En aquest article us recollim una sèrie d’orientacions, propostes i models d’activitats i recursos adreçades als centres educatius i a les famílies amb la intenció d’ajudar a planificar el temps i treure’n el màxim profit al llarg de l’estiu, del Departament d’Educació.

Orientacions per a les activitats de reforç d’estiu per a 6è de primària

Activitats de reforç d’estiu del portal edu365.cat, dirigides a l’educació infantil, primària i secundària obligatòria.

Gènius a l’estiu, el portal Gènius de la Diputació de Barcelona ha preparat un Especial d’Estiu que informa de les novetats a les biblioteques.

A l’estiu llegeix, el portal edu365 del Departament d’Ensenyament fa un seguit de propostes per reforçar la lectura i consolidar l’hàbit lector.

Lleure familiar, el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies ofereix diverses propostes de lleure i de vacances per gaudir en família.

Què faràs aquest estiu?, el web Jove.cat del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies dona als joves idees per passar un estiu diferent.

XVIII Jornada de la Xarxa de Competències Basiques

El divendres 3 de juliol de les 10 a les 12 del matí celebrarem la XVIII Jornada anual de la Xarca de Competències bàsiques, amb el lema “Passem el poder de l’avaluació als aprenents”.La Jornada serà en format virtual i per aquest motiu no cal inscripció prèvia, la podreu seguir en directe pel canal de youtube de la Xarxa Cb. En aquest enllaç trobareu tota la informació i si voleu estar més informats i informades podeu omplir aquest formulari.

L’objectiu de la jornada de la Xarxa Cb d’enguany és reflexionar sobre com podem passar el poder de l’avaluació als aprenents perquè siguin més conscients del que s’espera d’ells i d’elles, s’involucrin més en el propi aprenentatge i en les tasques escolars per mitjà de processos d’autoregulació i adquireixen autonomia per prendre decisions sobre els passos a seguir. #18JornadaXCB. Llegeix més»

3r Butlletí digital del BDR: La lectura, font de plaer i coneixement

S’ha publicat el 3r butlletí digital del Banc de recursos: La lectura, font de plaer i coneixement (juny 2020) molt recomanable tat per al professorat com per a les famílies.

Accés al BDR.

Destaquem els recursos següents:

EL DOL I LA PÈRDUA: Selecció de llibres per llegir, mirar i parlar de la mort a Educació Infantil i Primària, elaborada per la Biblioteca Rosa Sensat, amb l’objectiu de proporcionar als infants una visió molt ampla del món a través dels referents literaris i la seva lectura.

RECOMANACIONS ESTIU 2020: Quinze lectures per a l’alumnat d’Educació secundària i Batxillerat que inclouen les que s’han seleccionat per al concurs Protagonista Jove, més algunes propostes més.

“La caixa misteriosa”-Joc virtual per treballar les emocions

Un grup de mestres han creat un Joc Virtual per a treballar les emocions en els nostres infants i adolescents en aquests moments de tanta incertesa per a ells/es.

Consta de una Fitxa Pedagògica i un Dossier Complementari (per a realitzar a l’aula seguint tot el protocol sanitari).

EL JOC VIRTUAL s’ha de realitzar prèviament. Cada alumne des de casa seva i preferiblement en FAMILIA.

EL JOC: “LA CAIXA MISTERIOSA” El podeu trobar dins la Plataforma d’aprenentatge Gamificat OLUNEED que es troba al portal XTEC i a l’INTEF (ESTAT ESPANYOL) així com al PORTAL EDUCATIU DE LA COMUNITAT FORAL DE NAVARRA.

Accediu clicant el següent enllaç:

www.oluneed.cat (web en català)

www.oluneed.org (web en castellà)

Màster oficial en Llengües Aplicades de la UdL

 

Està obert el  termini de preinscripció al Màster oficial en Llengües Aplicades (modalitat virtual) de la Universitat de Lleida (UdL).

De què es tracta?
Es tracta d’un Màster que vol formar experts en la gestió del multilingüisme i de la interculturalitat en dos àmbits professionals: l’ensenyament de llengües la mediació lingüística.

Com funciona?
El Màster s’estructura en 60 crèdits ECTS, que es poden cursar a temps complet o a temps parcial, i sempre en modalitat virtual.
Tot el màster es pot cursar en català, però en un 50% de les assignatures l’alumnat podrà escollir l’anglès com a llengua d’avaluació. Llegeix més»

Certamen de Lectura en Veu Alta en confinament

A mitjans de març, quan ja estaven a punt de realitzar-se els diferents quarts de final territorials del certamen de Lectura en Veu Alta, la covid-19 ens va portar al confinament total i va caldre reconduir-lo.

Ara es dóna per tancat el Certamen de Lectura en Veu Alta en confinament.

En total, a nivell de Catalunya, s’han publicat a Youtube  2.062 vídeos, un èxit de participació. 

El nombre total de centres de Catalunya és de 427 i de la comarca del Pla d’Urgell 7, una bona representació.

A la premsa se’n va fer ressò el Popap de Catràdio. A xarxes, els podeu seguir amb l’etiqueta  #acasallegimenveualta , especialment a Twitter i  també al compte d’Instagram.

Els participants, rebran un diploma digital. Llegeix més»

Setmana de l’energia 2020

Del 22 al 26 de juny arriba de nou la Setmana de l’Energia 2020. Enguany en format virtual!!!

Des de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat i la Diputació de Barcelona s’han creat i adaptat diversos recursos d’educació i sensibilització ambiental com a recursos virtuals oberts i no territorialitzats que trobareu en aquest enllaç. Tots ells es poden fer servir des d’avui mateix, Dia Mundial del Medi Ambient, al llarg de la Setmana de l’Energia i durant tot l’estiu. També es preveu que estaran disponibles el curs vinent. Llegeix més»

Dia del Media Ambient- Dona la Nota: encara hi som a temps- 5 de juny


Coincidint amb la diada del medi ambient, el dia 5 de juny es proposa fer sentir les veus de tothom cantant No Ens Desdibuixeu de la campanya DONA LA NOTA, encara hi som a temps.

En aquesta data, sobre les 11 del matí, els integrants del Petit Taller de Cançons autors de la cançó No Ens Desdibuixeu, interpretaran en directe una versió acústica des del Museu Vil.la Casals del Vendrell. Llegeix més»

Convocatòria extraordinària Programes d’Innovació pedagògica


Avui 4 de juny, s’obre una convocatòria extraordinària perquè els centres educatius puguin participar en Programes d’innovació pedagògica. La  del mes de març ha estat desconvocada definitivament donada la situació creada per la COVID-19. Els programes que obren convocatòria són:

  • Per a ensenyaments d’educació infantil, primària, secundària i/o batxillerat. Termini de presentació de sol·licituds fins al 31 de juliol de 2020.

Llegeix més»

Provisió de vacants Servies Educatius

S’ha obert el termini per a la presentació de sol·licituds, per ocupar, en règim de comissió de serveis o d’adscripció provisional, les places vacants en Serveis Educatius del Servei Territorial de Lleida.

Termini per presentar les sol·licituds: del 29 de maig al 3 de juny

Consulteu vacants i requisits aquí.

Més informació: http://ensenyament.gencat.cat/ca/departament/serveis-territorials/lleida/personal-docent/provisio-vacants-personal-docent/

Orientacions per atendre les emocions de l’alumnat



Al portal xtec del Departament d’Educació hi podreu trobar un nou espai per acompanyar emocionalment l’alumnat en el retorn als centres educatius.

Hi ha orientacions i recursos classificats en els següents àmbits:

  • Atendre les emocions
  • Neuroeducació
  • Dol i pèrdues
  • Les famílies
  • L’alumnat
  • L’educació no formal en el retorn d’infants i joves
  • Recursos

Projecte Ciències 12-15

En aquest article us presentem El Projecte Ciències 12-15 . Aquest projecte posa a l’abast de l’alumnat de l’ESO l’elaboració de coneixement científic escolar mitjançant diferents activitats que el guiaran en l’assoliment de les competències de l’àmbit cientificotecnològic. Això implica fer possible que cada alumne experimenti, pensi, s’emocioni, dialogui, argumenti, escrigui i representi, i s’organitzi per construir i aplicar coneixement científic, millorant la seva comprensió dels fenòmens del món.

A la pàgina web del projecte, teniu accés a unitats didàctiquesrecursos per al professorat, a activitats d’ampliació i idees per fer ciència a casa, entre d’altres.

Aquest projecte és fruit de la col·laboració del Departament d’Educació i la Universitats Autònoma de Barcelona i compta amb la col·laboració d’ EduCaixa.