Maleta pedagògica per a la prevenció de residus

Amb l’objectiu de conscienciar sobre la prevenció dels residus, des del Servei de Medi Ambient del Consell Comarcal s’ha elaborat una maleta pedagògica perquè les escoles del Pla d’Urgell puguin sol·licitar-la i treballar-ne els diferents contiguts a cada centre.

La maleta pedagògica està dirigida principalment a l’alumnat d’educació primària, d’edats entre 6 i 11 anys, encara que hi ha activitats que es poden adaptar a educació infantil.

El contingut de la maleta està format per diferents recursos que s’han dividit en dos blocs per la seva tipologia: material informatiu (infografies) i material per manipular (per a la realització de tallers).

Amb les diferents dinàmiques plantejades es treballen conceptes com el consum responsable, el malbaratament alimentari, la compra de productes que generen pocs residus, els embalatges prescindibles en objectes quotidians i on comença la prevenció de residus, entre altres.

Les escoles interessades en aquesta activitat l’han de sol·licitar per instància genèrica a la seu electrònica del Consell Comarcal.