Concurs BBVA de dibuix escolar

El Concurs BBVA de Dibuix Escolar es va instituir l’any 1982 i té per objectiu servir d’estímul per desenvolupar les habilitats i capacitats dels alumnes de primària en l’àmbit del dibuix i la il·lustració, a la vegada que llegeixen en català i aprenen sobre diverses temàtiques.

Amb aquesta iniciativa, els mestres poden treballar els contes al centre docent des de vessants tan diverses com la plàstica, la llengua catalana i els valors socials i cívics.

Els contes treballen diverses competències emocionals, i els treballs premiats il·lustraran un nou llibre de contes de la col·lecció “Concurs de Dibuix Escolar”, publicat per Editorial Mediterrània.

El concurs està obert als alumnes de totes les escoles d’educació primària, així com les d’educació especial, de Catalunya.

Enllaç a les bases

Enllaç als contes

Enllaç al formulari d’inscripció

Més informació

Informatiu desembre 2018

Encetem el desembre amb la celebració del Dia Mundial de les Persones amb Discapacitat, el dia 3 al Teatre l’Amistat a les 11.00 h. Acte organitzat per la Llar Terres de Ponent, el CEE Siloé i l’Acudam. Informem també dels nous recursos educatius disponibles.

Cliqueu sobre la imatge per accedir al PDF i als enllaços.

Dia internacional de les persones amb discapacitat

La Llar Terres de Ponent, el CEE Siloé i ACUDAM han organitzat l’acte de celebració del Dia internacional de les persones amb discapacitat. Tindrà lloc el dia 3 de desembre a les 11.00h al Teatre l’Amistat de Mollerussa.

Al llarg de l’acte s’informarà de la iniciativa que es vol dur a terme al llarg del curs 2019-2020 en diferents centres educatius de la ciutat. la iniciativa respon a la voluntat de fer uns campanya de sensibilització envers el món de les persones amb diversitat funcional.

Animem al centres educatius a assistir a l’acte i acollir aquesta proposta.

Més informació al Diari de la discapacitat.

Cliqueu sobre la imatge

Teatre LÍMITS de Ferran Orobitg- Secundària

Aquest divendres 30 de novembre, al Teatre l’Amistat de Mollerussa, a les 12.00h, es representarà l’obra de teatre Límits de Ferran Orobitg.

Espectacle de teatre físic multidisciplinari on conflueixen el circ, la manipulació d’objectes, el moviment, el teatre, la música i el clown.

Una història inspirada en el conte “L’elefant encadenat” de Jorge Bucay, plantejada com a metàfora dels marcs mentals que ens autoimposem i que ens impedeixen créixer com a persones. Un al·legat contra la por, les opinions preconcebudes, les limitacions socials i culturals i les imposicions de qualsevol mena. Una reivindicació de les capacitats i de les possibilitats de les persones.

Podeu consultar els materials de treball :

 

Espectacle “Chapeau!” de La Baldufa

Els dies 21 i 22 de novembre la companyia La Baldufa ha representat per a l’alumnat de secundària dels centres educatius de Mollerussa l’obra Chapeau!

Tres excèntrics personatges tenen la responsabilitat de substituir un líder a qui tots esperen però no arriba mai.
CHAPEAU!, de la companyia lleidatana La Baldufa, és una història d’ambició, guerra, pau i corrupció. Al final, triomfa l’amor a través d’una democràcia de pallassos que està preparada per exercir el poder. Aquesta obra se situa en l’entorn dels preparatius d’un congrés, una assemblea o una diada nacional en què tot està preparat, excepte una cosa: ¿qui farà de líder i assumirà la responsabilitat de governar?

 

Els infants i adolescents de Mollerussa creen la vacuna del bon tracte per celebrar el Dia Universal de la Infancia

El dia 20 de novembre, el  Centre Cultural va acollir l’acte de celebració del Dia de la Infància que enguany ha tingut com a eix la presentació d’una vacuna de la pau i el bon tracte que s’ha elaborat per lluitar contra el “virus de la violència”. Es tracta d’un remei “que no es pren, sinó que es pensa”, segons recull el manifest que s’ha llegit en l’acte i que ha servit per reclamar l’atenció de l’administració i dels responsables educatius al voltant dels drets dels infants, els quals s’han compromès a mantenir-ne l’efectivitat tot el curs.

Entre les peticions que recull el manifest, hi ha la demanda de potenciar l’educació emocional als centres educatius així com aconseguir tenir una normativa que reguli  la discriminació i la violència i que els professionals vetllin pel seu acompliment. L’acte ha estat el tancament d’una activitat que s’ha dut a terme a cada centre educatiu. L’acte ha estat promogut per la regidoria de Benestar Social, Ciutadania i Infància dins el Pla Educatiu d’Entorn.

Tallers de patrimoni del Pla Educatiu d’Entorn de Mollerussa

Des de la Comissió d’Entorn i Cultura del Pla Educatiu d’Entorn de Mollerussa, s’han promogut tallers  amb el centre d’expressió artística Solaç amb l’objectiu de posar en valor els elements patrimonials de la ciutat. Per aquest curs 2018-2019 s’ofereix una proposta per treballar l’arquitectura de la façana de l’ajuntament, tot i que s’ha flexibilitzat oferint la possibilitat de treballar algun altre element.

El dia 21 de novembre de 2018, l’alumnat del CEE Siloé va participar en la realització del primer taller, que va tenir lloc després d’una visita guiada a l’Ajuntament.

Alumnat del CEE Siloé durant la realització del taller

XVè Certamen de Lectura en Veu Alta

 

 

 

El curs 2018-2019 es convoca la quinzena edició del Certamen nacional infantil i juvenil de  Lectura en Veu Alta. És una iniciativa de la Fundació Enciclopèdia Catalana,  l’objectiu de la qual és promocionar la llengua i la cultura catalanes especialment mitjançant l’edició d’enciclopèdies, llibres de consulta, diccionaris, llibres infantils i juvenils, llibres de text i obres de literatura catalana i universal. Llegeix més»

Performance lectora a Mollerussa per celebrar 10 anys de Minicipi Lector

El divendres 9 de novembre, els centres educatius de Mollerussa van fer una acció conjunta a l’entorn de la lectura i dels llibres en format d’exposició urbana, per celebrar els 10 anys com a Municipi Lector.

La recent renovada Plaça Pla d’Urgell , va ser el centre neuràlgic que va acollir les diferents instal·lacions dels centres, entre elles muntatges plàstics que en clau metafòrica ens transmeten el missatge  que la lectura atrapa, que  construeix pensament i ens fa lliures. Llegeix més»

Linguapax 2018. Ciutats, arts i experiències de la paraula

 

Els dies 20 i 21 de novembre, Linguapax celebra la seva trobada internacional al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona per continuar reflexionant sobre el rol de les llengües en diferents àmbits de l’activitat humana, especialment a les ciutats contemporànies.
Enguany es farà un èmfasi especial en la relació entre llengües i arts i s’incidirà en  la commemoració del centenari del naixement de Raimon Panikkar.
La trobada tindrà com a cloenda la conferència de l’escriptor Bernardo Atxaga, un creador entre llengües.

Més informació i inscripció.

 

Exposició Mestres de Mollerussa en temps de la Segona República

 

 

Fins al 30 de novembre, a la sala d’actes i sala de consulta de l’Arxiu Comarcal del Pla d’Urgell, podeu visitar amb l’alumnat dels vostres centres, si així ho considereu, l’exposició sobre mestres i escoles a Mollerussa durant la Segona República. S´hi homenatja la tasca de  tres mestres molt reconeguts per la ciutadania: Manuel Guiu, Teresa Clara i Ignasi Peraire.

Aquesta exposició està vinculada al llibre Escoles i mestres de la Segona República al Pla d’Urgell, dels autors Ton Solé i Esteve Mestre,  presentat al professorat el proppassat 25 d’octubre.

Llegeix més»

13è Premi Sambori Òmnium

 

Òmnium Cultural convoca el XIII Premi Sambori Òmnium, el premi escolar de narrativa que té per objectiu promoure l’ús literari del català a les escoles i instituts del Principat, la Franja, Andorra i Catalunya Nord.

La data límit de lliurament serà el divendres, 1 de febrer de 2019.

Bases

1a Jornada Xarxa Aigua Educació i Comunitat

Xarxa Aigua, Educació i Comunitat  té l’objectiu d’afavorir l’intercanvi entre persones, entitats i institucions que tenen propostes i programes educatius relacionats amb l’aigua (aigües continentals), amb l’objectiu de fer créixer conjuntament les xarxes de col·laboració i potenciar un espai web on hi hagi tota la informació de projectes d’educació per a la sostenibilitat que tenen l’aigua com a eix estratègic.