Informatiu maig III

Des del confinament, us volem facilitar la feina davant del repte d’acompanyar alumnat de manera virtual i avaluar-lo.

INFORMACIONS I AGENDA

AGENDA

Presentació Acompanyament i activitats competencials Preinscripció, orientació, mapa escolar, sistema educatiu…..

Al teu costat en la tria educativa

Estudiar a Catalunya

Programa escolar “Fruita i llet a les escoles”
#biblioactivacovid

Inscripció presentació d’experiències

Padlet

 

Jornades de difusió i d’intercanvi d’experiències sobre programació i robòtica educativa

Robolot 2020- XIX edició

Instrucció d’ampliació del termini d’elaboració i implementació del Projecte de convivència

Nova data 30 de juny de 2021

RECURSOS DIDÀCTICS

Nova publicació,

Decàleg de criteris de justícia global per a la valoració i elaboració de materials curriculars de ciències socials.

Visites virtuals a grans museus

Per Jaume Illa, CRP del Bages

Nou programa del canal Super3

Objectiu 2030

Vídeos en anglès per a una immersió  natural en 30 dies per a l’ESO
La setmana de l’energia 2020 serà virtual Continguts educatius, vídeos 360º, publicacions, peces 3D….

Museu d’arqueologia de Catalunya en línia

Nova plataforma gratuïta d’aprenentatge gamificat

Oluneed

Propostes educatives dels centres destinades a totes les etapes  per al període de confinament

La Super Cistell(a)

Recursos de llengua per a educació infantil i cicle inicial

  • Lletra per lletra. Un joc perquè els més petits formin paraules.
  • M’endevines? Web amb un gran recull d’endevinalles.
  • Poemes Naturals. Recull de poemes per a descobrir el mon de la poesia i conèixer nou vocabulari.
  • Una mà de contes. En aquesta web s’expliquen contes molt originals mentre es van il·lustrant en diferents tècniques artístiques.
Recursos de llengua per a educació primària 

  • Entrena’t a llegir. Activitats repartides en tres nivells per a millorar la fluïdesa lectora i la comprensió lectora. 
  • Lectura eficaç. Recull d’exercicis per millorar la lectura.
  • Contes bojos. Pàgina web per elaborar contes a partir d’omplir unes paraules en un formulari.
  • Aventura’t amb l’ortografia. Recull d’activitats per practicar l’ortografia en tres nivells diferents.

 Proposta d’activitat escolar que formula la Fundació Banc dels Aliments 

La Super cistell(a)

El servei educatiu del Museu del Cinema ens proposa:

Fem aparells òptics des de casa

Propostes per a crear en família des del confinament

RECURSOS PER A L’ACOMPANYAMENT EMOCIONAL

PLA D’OBERTURA DELS CENTRES EDUCATIUS

 

Pla d’obertura dels centres educatius 

Nota de premsa

 

Diversos col·legis professionals, serveis i administracions públiques preocupats per la infància i l’adolescència presenten una

Escolta activa pel retrobament

SE del Segrià

I si voleu estar informats del que van penjant els centres al NODES#joemquedoacasa us deixem l’enllaç a SINAPSI

Provisió de vacants Servies Educatius

S’ha obert el termini per a la presentació de sol·licituds, per ocupar, en règim de comissió de serveis o d’adscripció provisional, les places vacants en Serveis Educatius del Servei Territorial de Lleida.

Termini per presentar les sol·licituds: del 29 de maig al 3 de juny

Consulteu vacants i requisits aquí.

Més informació: http://ensenyament.gencat.cat/ca/departament/serveis-territorials/lleida/personal-docent/provisio-vacants-personal-docent/

Orientacions per atendre les emocions de l’alumnat

 


Al portal xtec del Departament d’Educació hi podreu trobar un nou espai per acompanyar emocionalment l’alumnat en el retorn als centres educatius.

Hi ha orientacions i recursos classificats en els següents àmbits:

  • Atendre les emocions
  • Neuroeducació
  • Dol i pèrdues
  • Les famílies
  • L’alumnat
  • L’educació no formal en el retorn d’infants i joves
  • Recursos

Projecte Ciències 12-15

En aquest article us presentem El Projecte Ciències 12-15 . Aquest projecte posa a l’abast de l’alumnat de l’ESO l’elaboració de coneixement científic escolar mitjançant diferents activitats que el guiaran en l’assoliment de les competències de l’àmbit cientificotecnològic. Això implica fer possible que cada alumne experimenti, pensi, s’emocioni, dialogui, argumenti, escrigui i representi, i s’organitzi per construir i aplicar coneixement científic, millorant la seva comprensió dels fenòmens del món.

A la pàgina web del projecte, teniu accés a unitats didàctiquesrecursos per al professorat, a activitats d’ampliació i idees per fer ciència a casa, entre d’altres.

Aquest projecte és fruit de la col·laboració del Departament d’Educació i la Universitats Autònoma de Barcelona i compta amb la col·laboració d’ EduCaixa.

COMviure i aprendre en moments de complexitat emocional

L’equip de SEER ( Salut i educació emocional) amb el suport del Departament d’Educació presenta un acompanyament de caràcter virtual amb la voluntat de proporcionar un espai de treball personal que pretén ser vivencial i reflexiu.

Sessions, cada dimarts i dijous entre el 12 de maig i el 2 de juliol.

Et convidem a un procés que consta de dos moments:

– Primer moment plantegem  la presa de consciència i la cura del nostre propi benestar emocional del què ens està passant en aquestes setmanes de gran complexitat emocional.
​​​​​​​
– Segon moment: centrem l’atenció en l’acompanyament i la interacció amb l’alumnat i la resta de la comunitat educativa, en el sentit d’aprofitar aquesta situació per ajudar a la construcció d’un model de convivència més saludable que porti més benestar personal i professional a tothom.

XII Jornada de programació i robòtica educatives

Aquest divendres 22 de maig, ha tingut lloc la XII Jornada de programació i robòtica educatives. La xerrada inicial, Ètica i robòtica, ha anat a càrrec de Carme Torras, Professora de recerca a l’Institut de Robòtica i Informàtica Industrial, del CSIC i la UPC, i novel·lista. A continuació, ha tingut lloc una taula rodona, entorn a la mateixa temàtica, on han intervingut Karma Peiró, Carme RoviraCarme Torras. Tot seguit, s’han presentat 30 experiències de centres educatius en aquest camp. Com a cloenda, la professora de la UB, especialista en Intel·ligència Artificial, Maite López, ha fet una xerrada sobre Ètica i tecnologia.

Els límits ètics de la intel·ligència artificial presenten tot un repte a la nostra societat. Robots a les aules, com assistents personals?, la robòtica social, com incorporar la robòtica al currículum, els perfils professionals híbrits…

Us deixem el programa on podeu consultar i enllaçar amb les diferents experiències.

Una mà de contes

El programa Una mà de contes de TV3, en col·laboració amb el Departament d’Educació, ofereix una col·lecció de 5 històries per parlar sobre l’assetjament, aprofundir en el tema i aprendre a conviure de manera positiva.

  • El rei burleta
  • El dir de la gent
  • La Forastera i l’avi Tot Orelles
  • Tim i la banda
  • En Fullaraca, un monstre molt tendre

Aquests 4 mòduls, adreçats a infants de cicle mitjà, ofereixen als docents i a les famílies estratègies i recursos per tractar el tema de l’assetjament tant a l’escola com a casa ja que van acompanyats d’unes guies que faciliten l’anàlisi de les situacions que apareixen a les diverses històries. Llegeix més»

Al teu costat en la tria educativa

El departament d’Educació impulsa «Al teu costat en la tria educativa», un projecte d’informació i orientació acadèmica virtual per a l’alumnat. Aquesta iniciativa, en funcionament al web ensenyament.gencat.cat, vol ajudar els alumnes i les famílies a triar entre les diferents ofertes d’ensenyaments postobligatoris i els itineraris educatius. Llegeix més»

Programa de fruita i llet a les escoles

El Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, amb col·laboració amb els Departaments d’Educació i Salut , ha convocat novament el Programa de fruita i llet a les escoles!.

La iniciativa consisteix en distribuir gratuïtament  fruita i llet a les escoles per al seu consum durant l’esmorzar o el berenar dins del recinte escolar. Va adreçada als centres educatius públics i privats que imparteixin 2n cicle d’educació infantil i primària . La llet també poden sol·licitar-la els centres de 1r cicle d’educació infantil.

El termini de sol·licitud va del 12 de maig a l’11 de juny.

Llegeix més»

“Objectiu 2030” canal Super3

El canal Super3 estrena, el dilluns dia 18 de maig, el programa “Objectiu 2030” per difondre els Objectius de Desenvolupament Sostenible proposats per l’ONU per assolir en el 2030.

L’espai, dirigit als alumnes de primària, comptarà amb 17 programes basats en els 17 objectius de l’ONU, que aborden temàtiques com la pobresa, la fam, la pau, la salut,el medi ambient i l’educació.

El programa s’emetra de dillluns a divendres a les 19.50h i es remetrà a l’endemà a les 10.20h, a més d’estar disponible en les pàgines web tant de la Conselleria d’Educació com del canal Super3.

Ajornament proves DELF scolaire i Goethe Institut

Amb motiu de la crisi sanitària provocada pel coronavirus i del consegüent tancament dels centres educatius, l’Institut Français i les Aliances Franceses es van veure obligats a suspendre l’administració de les proves DELF scolaire previstes per a la primavera 2020 i a posposar, com a període alternatiu, el mes d’octubre de 2020.Us deixem un document trobareu el calendari previst per a les proves i altra informació rellevant. 

Pel que fa a  l’Institut Goethe, es preveu que les proves d’alemany s’administrin entre el 14 de setembre i el 16 d’octubre. En aquests moments les dates concretes encara no es coneixen.Tan aviat com disposem d’aquesta informació us ho comunicarem.

 

 

 

 

 

 

 

Llegeix més»

Presentació ACOMPANYAMENT I ACTIVITATS COMPETENCIALS

Des de l’Àrea dels Serveis Educatius, han elaborat i ens han fet arribar un document amb la intenció  recollir i ressaltar els aspectes claus que han de ser presents als centres docents, en qualsevol temps i, sobretot, en moments de distància personal. Compartim amb vosatres  la presentació  ACOMPANYAMENT I ACTIVITATS COMPETENCIALS com a una eina més de reflexió , consulta i informació dels centres  a l’entorn de 3 grans blocs:

  • Pel que fa a l’organització del centre
  • Pel que fa a les propostes didàctiques
  • Per poder aprofundir més.

Esperem que us sigui d’utilitat .

Contes per parlar de la mort

En el blog per mares i pares inquiets de la Nati Bergadà, hem trobat aquest recurs que creiem que, aquests dies més que mai, pot resultar-vos d’interès.

 

“Lamentablement, el coronavirus ha afectat moltes famílies, i ha fet que en aquests moments la mort sigui més present en el nostre dia a dia del que afortunadament és habitual. La mort és un tema complicat de treballar amb els petits de casa, una bona manera de fer-ho és a través dels contes.

Tots sabem que és important que eduquem per la vida, però també és important que eduquem per la mort. Malgrat que ens costi un esforç i ens resulti difícil, és important que parlem de la mort amb els nostres infants. Encara que no ens agradi, tard o d’hora, els nostres fills i filles hauran d’afrontar la mort d’un familiar o un ésser estimat. Haver-ne parlat prèviament els ajudarà a entendre-ho i afrontar aquests moments difícils.”

Esperem que aquest recull de contes us sigui útil i us ajudi en aquests moments difícils.

25 contes per parlar de la mort amb els infants