Informatiu Juny III

Us fem arribar aquest tercer informatiu de juny amb informacions i recursos que poden ser del vostre interès.

INFORMACIONS i RECURSOS

Biblioteques escolars:

Orientacions per a la reobertura

Convocatòria extraordinària de Programes d’Innovació:

Programa araArt (modalitat A) per a ensenyaments d’infantil, primària i secundària i/o batxillerat.

Fins el 31 de juliol

Consell Superior d’Avaluació

Informes d’Avaluació:

L’avaluació de l’expressió oral a quart d’ESO. Curs 2018-2019.

Sub-direcció general Educació Inclusiva

Direcció General de Currículum i Personalització

Cicle de Webinars: eines d’investigació per a l’abordatge de les violències masclistes

 

Programació :

47a Escola d’Estiu

ICE – UdLMIE – Lleida organitzen:

Jornades Entreteixint experiències

El Benestar de l’Adolescent en Temps de Pandèmia.

 Eines i recursos per a reduir l’impacte de la covid-19 en la salut mental de l’adolescent.
Formació adreçada a professionals docents i orientadors d’Educació Secundària, Cicles Formatius, PFI i Batxillerat.

Federació sardanista de les comarques de LLeida

Saltem i Ballem

Cursos d’ensenyament de sardanes per al curs 2020/2021

Inscripcions

Díptic

 

Consell escolar de Catalunya

Recull d’articles sobre l’educació en temps de pandèmia

Infoescola, núm. 10

Juny 2020

Com podem acompanyar les emocions dels nostres fills i filles?

Departament d’Educació  Objectiu 2030

Recull dels 17 programes “Objectiu 2030”, sobre els Objectius Desenvolupament Sostenible

Setmana i Premis bio per a l’alimentació ecològica

Del 1 de juny al 24 de juliol

Premi escola

Del 17 al 25 d’octubre de 2020 Setmana Bio a l’escola

EL RETORN DE L’ALUMNAT I EL PROFESSORAT ALS CENTRES

Criteris i orientacions per al retorn als centres després del confinamentper la COVID-19 (maig de 2020)Aquest document elaborat pel CRETDIC ofereix diferents nivells de lectura:

– Els ressaltats en negreta ofereixen una lectura ràpida de les recomanacions més rellevants (una mena de “guia ràpida” per ajudar a orientar l’acció i la reflexió)

– El text complet, a més, aporta arguments per a fonamentar les actuacions o recomanacions proposades i per a potenciar la reflexió en els centres.

– Els annexos, amplien algunes reflexions o ofereixen eines concretes per desenvolupar determinades recomanacions esmentades en el text.

Un alumne de l’Institut Terres de Ponent, guanyador del premi Sambori de Narrativa

Felicitem tota la comunitat educatica de l’Institut Terres de Ponent de Mollerussa.!!!

L’estudiant de batxillerat d’aquest institut, Joel Lloret ha guanyat el Premi Sambori de Narrativa, amb l’obra  Anhel de venjança.

Des del 2006, Òmnium Cultural organitza i impulsa el Premi Sambori Òmnium a Catalunya, Andorra i la Catalunya Nord, tot coordinant-se amb la Fundació Sambori, que organitza aquest concurs des del 1998 al País Valencià. En la passada edició van participar en el premi 130.000 estudiants, una xifra que el converteix en la convocatòria literari escolar amb més participació d’Europa.
Està dirigit a alumnes de primària, secundària i batxillerat amb l’objectiu de promoure la participació en un projecte comú i difondre l’ús del català.

L’acte de lliurament del premi tindrà lloc aquest divendres 26 de juny a les dotze del migdia a la Biblioteca de l’institut, presidit per representants d’Òmnium Cultural, entitat que convoca el certamen, dirigit centres educatius.

Imatge:Territoris.cat

 

Territoris.cat

Twiter

Setmana Bio a l’Escola

Del 17 al 25 d’octubre, tindrà lloc la La Setmana Bio per l’alimentació ecològica és un esdeveniment en què se celebraren tot un conjunt d’activitats per tot el territori català, amb l’objectiu comú de promocionar i donar a conèixer la producció i alimentació ecològiques entre la població.

La Setmana Bio a l’escola és l’apartat de la Setmana Bio per l’alimentació ecològica dedicat a la comunitat educativa. El seu objectiu és donar a conèixer la producció agrària i l’alimentació ecològiques en l’entorn educatiu, tant a l’alumnat com a les famílies, mitjançant un programa d’activitats específiques. Al llarg d’aquesta setmana també es lliuraren els guardons del Premi Escola, Agricultura i Alimentació Ecològica. Poden optar al premi tots els centres educatius d’educació infantil, primària, secundària, batxillerat, formació professional, educació especial i llar d’infants de Catalunya, que hagin iniciat al llarg del curs escolar 2019-2020 un projecte o una experiència pedagògica relacionada amb la producció agrària o l’alimentació ecològiques. El termini per a la presentació de les candidatures va de l’1 de juny al 24 de juliol. Llegeix més»

Vedruna Mollerussa participa del Projecte en xarxa guanyador de la menció especial a mSchools student Awards 2020

Al Pla d’Urgell estem de celebració! El projecte en xarxa: “Des del Baix Camp a la Cerdanya: una ruta de llegenda” ha estat guanyador de la menció especial del premis mSchools student Awards 2020. Moltíssimes felicitats a tothom @vedrunacatalunya. En especial al centre Vedruna Mollerussa, el seu alumnat de 5è i tot el professorat que hi ha participat! Molt bona feina!!

El projecte ha consistit en fer un recull de llegendes de totes les comarques i poblacions a on hi ha escoles Vedruna, que ens permet passejar pel nostre país, donant funcionalitat a les creacions literàries que es generen a les aules i obrint un gran ventall de recursos TAC. En resultat, 60 llegendes geolocalitzades de 36 poblacions de Catalunya, 200 continguts multimèdia i 60 vídeos de realitat augmentada.

Us adjuntem l’enllaç de la pàgina web del llegendari i al pòster de presentació.

Si voleu consultar altres projectes participants aquest curs 2019-2020 cliqueu en aquest enllaç.

#intensament #escolacompetent #llegendarivedruna #escolapropera #mollerussa

L’escola Minyons d’Urgell guanyadora als mSchools student Awards 2020

Al Pla d’Urgell estem de celebració. En la darrera edició dels mSchools Student Awards, celebrada el 17 de juny, ha guanyat el primer premi de la categoria d’educació primària en la modalitat Mobile History Map:

L’escola Minyons d’Urgell de Fondarella amb el projecte Fondarella, flora i fauna.

Felicitem el professorat, l’alumnat i a la resta de la comunitat educativa implicada en el projecte per aquest reconeixement tan merescut i que enriqueix el coneixement de la localitat i de retruc de la comarca.

Aquest projecte forma part de l’Apadrinem el nostre patrimoni. Els alumnes de l’escola, han recollit informació sobre la flora i la fauna del seu entorn, Fondarella; l’han geolocalitzat i creat diferents rutes perquè en pugui gaudir tothom.

Si voleu consultar altres projectes cliqueu en aquest enllaç.

Territoris

Temps de vacances, temps educatiu

En aquest article us recollim una sèrie d’orientacions, propostes i models d’activitats i recursos adreçades als centres educatius i a les famílies amb la intenció d’ajudar a planificar el temps i treure’n el màxim profit al llarg de l’estiu, del Departament d’Educació.

Orientacions per a les activitats de reforç d’estiu per a 6è de primària

Activitats de reforç d’estiu del portal edu365.cat, dirigides a l’educació infantil, primària i secundària obligatòria.

Gènius a l’estiu, el portal Gènius de la Diputació de Barcelona ha preparat un Especial d’Estiu que informa de les novetats a les biblioteques.

A l’estiu llegeix, el portal edu365 del Departament d’Ensenyament fa un seguit de propostes per reforçar la lectura i consolidar l’hàbit lector.

Lleure familiar, el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies ofereix diverses propostes de lleure i de vacances per gaudir en família.

Què faràs aquest estiu?, el web Jove.cat del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies dona als joves idees per passar un estiu diferent.

XVIII Jornada de la Xarxa de Competències Basiques

El divendres 3 de juliol de les 10 a les 12 del matí celebrarem la XVIII Jornada anual de la Xarca de Competències bàsiques, amb el lema “Passem el poder de l’avaluació als aprenents”.La Jornada serà en format virtual i per aquest motiu no cal inscripció prèvia, la podreu seguir en directe pel canal de youtube de la Xarxa Cb. En aquest enllaç trobareu tota la informació i si voleu estar més informats i informades podeu omplir aquest formulari.

L’objectiu de la jornada de la Xarxa Cb d’enguany és reflexionar sobre com podem passar el poder de l’avaluació als aprenents perquè siguin més conscients del que s’espera d’ells i d’elles, s’involucrin més en el propi aprenentatge i en les tasques escolars per mitjà de processos d’autoregulació i adquireixen autonomia per prendre decisions sobre els passos a seguir. #18JornadaXCB. Llegeix més»

3r Butlletí digital del BDR: La lectura, font de plaer i coneixement

S’ha publicat el 3r butlletí digital del Banc de recursos: La lectura, font de plaer i coneixement (juny 2020) molt recomanable tat per al professorat com per a les famílies.

Accés al BDR.

Destaquem els recursos següents:

EL DOL I LA PÈRDUA: Selecció de llibres per llegir, mirar i parlar de la mort a Educació Infantil i Primària, elaborada per la Biblioteca Rosa Sensat, amb l’objectiu de proporcionar als infants una visió molt ampla del món a través dels referents literaris i la seva lectura.

RECOMANACIONS ESTIU 2020: Quinze lectures per a l’alumnat d’Educació secundària i Batxillerat que inclouen les que s’han seleccionat per al concurs Protagonista Jove, més algunes propostes més.

“La caixa misteriosa”-Joc virtual per treballar les emocions

Un grup de mestres han creat un Joc Virtual per a treballar les emocions en els nostres infants i adolescents en aquests moments de tanta incertesa per a ells/es.

Consta de una Fitxa Pedagògica i un Dossier Complementari (per a realitzar a l’aula seguint tot el protocol sanitari).

EL JOC VIRTUAL s’ha de realitzar prèviament. Cada alumne des de casa seva i preferiblement en FAMILIA.

EL JOC: “LA CAIXA MISTERIOSA” El podeu trobar dins la Plataforma d’aprenentatge Gamificat OLUNEED que es troba al portal XTEC i a l’INTEF (ESTAT ESPANYOL) així com al PORTAL EDUCATIU DE LA COMUNITAT FORAL DE NAVARRA.

Accediu clicant el següent enllaç:

www.oluneed.cat (web en català)

www.oluneed.org (web en castellà)

Màster oficial en Llengües Aplicades de la UdL

 

Està obert el  termini de preinscripció al Màster oficial en Llengües Aplicades (modalitat virtual) de la Universitat de Lleida (UdL).

De què es tracta?
Es tracta d’un Màster que vol formar experts en la gestió del multilingüisme i de la interculturalitat en dos àmbits professionals: l’ensenyament de llengües la mediació lingüística.

Com funciona?
El Màster s’estructura en 60 crèdits ECTS, que es poden cursar a temps complet o a temps parcial, i sempre en modalitat virtual.
Tot el màster es pot cursar en català, però en un 50% de les assignatures l’alumnat podrà escollir l’anglès com a llengua d’avaluació. Llegeix més»

Certamen de Lectura en Veu Alta en confinament

A mitjans de març, quan ja estaven a punt de realitzar-se els diferents quarts de final territorials del certamen de Lectura en Veu Alta, la covid-19 ens va portar al confinament total i va caldre reconduir-lo.

Ara es dóna per tancat el Certamen de Lectura en Veu Alta en confinament.

En total, a nivell de Catalunya, s’han publicat a Youtube  2.062 vídeos, un èxit de participació. 

El nombre total de centres de Catalunya és de 427 i de la comarca del Pla d’Urgell 7, una bona representació.

A la premsa se’n va fer ressò el Popap de Catràdio. A xarxes, els podeu seguir amb l’etiqueta  #acasallegimenveualta , especialment a Twitter i  també al compte d’Instagram.

Els participants, rebran un diploma digital. Llegeix més»

Setmana de l’energia 2020

Del 22 al 26 de juny arriba de nou la Setmana de l’Energia 2020. Enguany en format virtual!!!

Des de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat i la Diputació de Barcelona s’han creat i adaptat diversos recursos d’educació i sensibilització ambiental com a recursos virtuals oberts i no territorialitzats que trobareu en aquest enllaç. Tots ells es poden fer servir des d’avui mateix, Dia Mundial del Medi Ambient, al llarg de la Setmana de l’Energia i durant tot l’estiu. També es preveu que estaran disponibles el curs vinent. Llegeix més»