Concurs fotogràfic i concurs Instagram 10anys Municipi Lector

El 2018 estem d’aniversari. Mollerussa compleix 10 anys com a Municipi Lector. Han estat deu anys de compartir propostes per gaudir de la lectura implicant-hi tota la comunitat educativa. Per celebra-ho, entre altres intervencions, s’ha organitzat dos concursos de fotografia a l’entorn de la temàtica de la lectura:

• Concurs Instagram de fotografia/boomerang. Bases
  • Concurs fotogràfic. Bases

Les persones guanyadores dels concursos rebran un premi de 100€, que els serà lliurat el dia 9 de novembre a les 18.00 h. (Lloc a concretar)

A més a més, el dia 5 de novembre s’ofereix un espectacle de Màgia amb llibres, de la mà del mag Selvin, a l’alumnat de Primària i Secundària dels centres educatius de la ciutat.

Per conèixer millor el programa visiteu Mollerussa, Municipi Lector a Facebook

Conferència 23a Setmana de la Ciència

Del 9 al 18 de novembre se celebrarà a Catalunya la 23a Setmana de la Ciència.

Durant la Setmana de la Ciència se celebraran tot un munt d’activitats de divulgació científica arreu del nostre territori. Jornades de portes obertes, exposicions, xerrades, jocs, tallers científics… tot un ventall de possibilitats al teu abast. Entre les activitats de divulgació hi ha la celebració del Dia de la Ciència a les Escoles que és una de les activitats emblemàtiques del Programa Ciència i Aula. Durant un mateix dia 100 professionals de la recerca fan xerrades simultànies a un centenar de centres escolars per despertar i potenciar l’interès dels més joves vers la ciència i la tecnologia.

Iniciativa organitzada per l’FCRi en col·laboració amb el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i adreçada als alumnes de 3r i 4t d’ESO i batxillerat de totes les escoles de Catalunya.

143.000 alumnes d’ESO i batxillerat, 7.000 professors, 1.500 col·legis i 1.000 investigadors han participat a 12 edicions del Dia de la Ciència a les Escoles per conèixer què fan els científics i per què es dediquen a aquesta professió.

Per llegir més sobre la Setmana de la Ciència 2018 podeu obrir l’enllaç.

Al Pla d’Urgell s’ha programat una xerrada sobre El Big Data i les Xarxes Socials, a càrrec d’Alícia Labián, a les 11.30h al Teatre l’Amistat de Mollerussa, adreçada a l’alumnat de 4t d’ESO i Batxillerat.

Trobada Escola Nova 21 a Lleida

Activem el canvi! Avancem cap a una nova cultura de centre són unes jornades adreçades a docents dels centres educatius i altres professionals de l’educació, amb els següents objectius:

– Introduir l’horitzó comú de canvi, el marc d’escola avançada, i la Rúbrica de canvi com a eina que el concreta.

– Transmetre la necessitat de tendir cap a una cultura de millora contínua als centres educatius, que permeti avançar cap al marc d’escola avançada.

– Introduir l’Espiral d’Indagació com a marc metodològic que pot permetre als centres emprendre accions i avançar en el seu procés de canvi.

Les jornades es realitzaran a Barcelona, Cardedeu, Girona, Lleida, Tarragona i Terrassa. A Lleida es durà a terme el 18 d’octubre de 2018  de 17h – 19:30h, a la Sala d’Actes del Palau de la Diputació.

Cada jornada comptarà amb ponències, dinàmica grupal i conversa posterior amb els ponents.

A l’escola, fora de perill: recursos educatius sobre pau, no-violència i bon tracte.

Guia del curs 2018-2019: A la escola, fora de perill

Us posem a l’abast els materials que des de UNICEF han dissenyat per a l’Educació en Drets d’Infància i Ciutadania Global.

Els materials educatius “A l’escola, fora de perill. Aprenent en entorns protectors” contribueixen a abordar a les escoles la violència mitjançant l’educació en la pau, la no-violència i el bon tracte. L’educació, particularment quan té un enfocament de drets d’infància, valors i ciutadania global, ens permet entendre els conflictes: la seva naturalesa, la seva evolució i les estratègies de resolució associades. Llegeix més»

Informatiu octubre 2018

Us adjuntem el full informatiu corresponent al mes d’octubre de 2018.
Hi podreu trobar informació referent a les assignacions de les sol·licituds d’activitats de formació (a partir del 9 d’octubre).
També us informem de la presentació de la 2a edició de les Activitats de Dinàmica Educativa Comarcal… Llegeix més»

Vídeos XIa Tobada de Bones Pràctiques Educatives al Pla d’Urgell (26.06.2018)

Us adjuntem els enllaços dels vídeos de l’XIa Trobada de Bones Pràctiques Educatives del Pla d’Urgell:

Programes d’Innovació Pedagògica: Convocatòries obertes (07.09.2018)

Infografia

APADRINEM EL NOSTRE PATRIMONI: termini de presentació: del 6 de setembre al 15 d’octubre de 2018

PROGRAMA ORIENTACIÓ: termini de presentació: del 6 al 30 de setembre de 2018

RECONEIXEMNT DE PROGRAMES D’INNOVACIÓ: termini de presentació: ampliat fins al 31 d’octubre de 2018

ERSMUS+(centres d’FP i de règim especial): termini de presentació: del 4 de juliol al 19 de setembre de 2018

PROGRAMA STEAMcat: termini de presentació: del 25 de juliol fins al 30 de setembre de 2018

Consulteu tota la informació sobre les convocatòries publicades a l’apartat Innovació pedagògica: http://educacio.gencat.cat/portal/page/portal/EducacioIntranet/Inici/PortalCentres/pcInnovacioPedagogica