Pla de Formació de Zona 2021-2022

Deixem a la vostra disposició el llistat d’activitats aprovades del Pla de Formació de Zona per al curs 2021-2022.

Gestió i seguiment de l’oferta formativa

Períodes d’inscripció Sol·licitud de plaça Consulta d’adjudicacions Inici de les activitats
Primer torn del 13 al 26 de setembre 8 d’octubre a partir del 14 d’octubre
Segon torn del 7 al 18 de gener 31 de gener a partir del 7 de febrer
Torn d’estiu del 16 al 31 de maig 16 de juny a partir de l’1 de juliol

També podeu disposar de tota l’oferta formativa que presenta el Departament d’Educació a la secció de formació de la XTEC. A cadascun dels diferents apartats d’aquesta pàgina i a través del cercador d’activitats es pot accedir a la informació relacionada i la inscripció de les diverses activitats planificades.

Setmana Bio a l’escola 2021

La Setmana Bio a l’escola és una proposta que forma part de la Setmana Bio per l’alimentació ecològica, amb els mateixos objectius de promocionar i donar a conèixer el sistema de producció i alimentació ecològica, concretament entre les persones de la comunitat educativa. Enguany se celebrarà del 16 al 24 d’octubre de 2021. Si sou un centre educatiu, o qualsevol altra entitat relacionada amb l’ensenyament, i realitzeu, o esteu interessat en realitzar, qualsevol activitat destinada a reflexionar al voltant de la producció agrària i l’alimentació, el seu impacte i sostenibilitat, i donar a conèixer i promoure la producció i l’alimentació ecològica entre el vostre alumnat (o comunitat educativa en general), us proposem que la inclogueu dins del programa de la Setmana Bio a l’escola.

INSCRIPCIÓ de propostes d’activitat oberta fins el 10 d’octubre

Aquí trobareu tota la informació sobre les condicions de participació i accés a  recursos online Setmana Bio.

Lectures per a un estiu de temàtica mediambiental

Des de l’assessoria d’Escoles Verdes de Lleida ens acomiaden el curs amb la recomanació d’un seguit de lectures per a l’estiu relacionades amb temàtica mediambiental, tant per a petits com per a grans.

També ens comparteixen un calendari d’efemèrides ambientals  que han preparat amb els dies internacionals i mundials relacionats amb la sostenibilitat. El calendari va del 4 de setembre al 3 de juliol i indica cada commemoració i els Objectius de Desenvolupament Sostenible que s’hi relacionen. Esperem que aquesta eina us sigui molt útil a l’hora de planificar el proper curs 2021-2022.

L’aventura de FER- futurs emprenedors rurals

Des del projecte Futurs Emprenedors Rurals  s’obert inscripcions per a les escoles interessades a dur a terme el projecte d’emprenedoria FER el curs 2021-2022. A més a més, han organitzat una sessió informativa per a les escoles que vulguin conèixer el projecte, les novetats del següent curs escolar i experiències d’altres mestres que han implementat FER. Llegeix més»

EV LLEIDA. JORNADES DE FORMACIÓ SOBRE BIODIVERSITAT

Escoles Verdes de Lleida ha organitzat unes Jornades de formació sobre biodiversitat per a principis de juliol. Us enviem el programa. Us podeu inscriure a totes aquelles sessions que us interessin, separadament. Per això cada sessió tindrà un enllaç d’inscripció diferent.

26a edició de la Setmana de la Ciència

Del 12 al 21 de novembre, se celebrarà a Catalunya la 26a edició de la Setmana de la Ciència amb l’objectiu d’apropar la ciència i la tecnologia a la ciutadania.

Amb motiu de la celebració de l’Any Internacional de l’Economia Creativa per al Desenvolupament Sostenible, de l’Any internacional de les Fruites i Verdures, de l’Any Europeu del Ferrocarril i del Centenari de Naixement del Servei Meteorològic de Catalunya, enguany la Setmana de la Ciència se centrarà en el tema de la sostenibilitat, nexe comú d’aquestes efemèrides.

Mostra Sambori de creacions culturals

Òmnium Cultural impulsa la primera Mostra Sambori de creacions culturals amb la finalitat d’interpel·lar al conjunt d’infants i joves del país perquè, acompanyats dels seus referents educatius, descobreixin el seu camí com a creadors, i puguin fer visibles projectes culturals creats col·lectivament des de l’escola.

El límit per a la presentació de les obres serà el dia 15 de març de 2022.