Intel·ligència artificial en educació

Vist l’interès creixent per l’ús de la intel·ligència artificial (IA) en educació, el Departament d’Educació ha creat un grup de treball específic, per tal de fer seguiment de l’ús d’aquesta tecnologia i valorar-ne les aplicacions en educació.

Una de les primeres accions que el grup du a terme és l’elaboració del document La intel·ligència artifical en educació – Orientacions i recomanacions per al seu ús als centres, que planteja oportunitats d’ús i desafiaments de la IA i recull, també, dubtes i incerteses que encara estan per resoldre.

Us enllacem el nodes d’IA en educació que ha creat el Departament d’Educació per tal de ser un recull de recursos, formacions i experiències d’aula relacionats amb la IA.

Posa’t la Gorra!

 

La campanya del Posa’t la Gorra a Lleida, la més simbòlica de l’AFANOC (Associació de Familiars i Amics de Nens Oncològics de Catalunya), ja està en marxa! Aquest any la festa se celebrarà el dia 3 de març a la Seu Vella.

L’edició d’enguany està dedicada als cinc sentits. Sentir és el més important en el dia a dia d’una persona. Amb els ulls, les orelles, el nas, la llengua i les mans, els infants descobreixen el món que els envolta, i els Xuklis també.

La gorra torna a ser la protagonista! Enguany ha estat dissenyada per l’artista Tarsila Schubert. El nou disseny destaca un dels sentits a través de l’ull que porta al seu frontal. Aquest ull ens convida a canviar la mirada i ens aporta una visió més àmplia, objectiva, però càlida i empàtica sobre la realitat del càncer infantil.

El suport de les escoles és cabdal perquè puguem continuar amb la nostra tasca i, per això, ens agradaria poder tornar a comptar amb vosaltres un any més. Com ho podeu fer?

  • Feu que tothom conegui la campanya!
  • Distribuïu gorres al vostre centre! Podeu comprar talla d’adult i d’infant (de 3 a 7 anys). Full de comanda

Recordeu! Per accedir a la festa cal la gorra a partir dels 3 anys!

Pels infants i adolescents amb càncer, Posa’t la Gorra!… I mira més enllà!

Audicions EMMM

Bona part de l’alumnat de 1r de Primària de les escoles del Pla d’Urgell ha assistit avui, 15 de febrer de 2024, a les audicions d’instruments que els ha ofert l’Orquestra Infantil de l’Escola Municipal de Música de Mollerussa.

Dos dels professors de l’escola de música, de manera molt amena, han conduït l’acte que a part de mostrar com sonaven els instruments individualment, ha consistit en tocar peces d’arreu del món, finalitzant amb el Coti per Coti.

Han estat unes audicions on tothom ha gaudit, tant els músics de l’orquestra infantil com els infants assistents a l’audició, que han picat de mans, han ballat i han cantat.

Enhorabona a l’Orquestra Infantil de l’Escola Municipal de Música de Mollerussa!

 

Trobada Korfbol 4t ESO

Avui ha tingut lloc la trobada esportiva de Korfbol de 4t d’ESO, a les instal·lacions esportives municipals de Mollerussa. És la primera de les diverses trobades esportives que tindran lloc des d’ara fins al mes d’abril.

Aquestes activitats són impulsades pel Pla Educatiu d’Entorn de Mollerussa i organitzades des del seminari d’especialistes d’Educació Física del Pla d’Urgell dins del marc del Pla de Formació de Zona.

I concurs d’escriptura crítica “Teresa Barba”

La Fundació Anton i Tàpies organitza el concurs d’escriptura crítica “Teresa Barba” per primera vegada. És una de les iniciatives lligada a l’Any Tàpies, amb intenció de continuïtat per als pròxims cursos.

Els objectius són potenciar el pensament crític de l’alumnat a partir del diàleg amb l’obra d’Antoni Tàpies com a estímul per analitzar la societat actual i la realitat que ens envolta; fomentar l’expressió escrita dels estudiants i fer reconnectar el públic jove amb l’obra, el pensament i els interessos d’Antoni Tàpies, que sens dubte són un pont per pensar el nostre temps i reivindicar una visió del món menys antropocentrista. Llegeix més»

La lectura literària a l’aula. Orientacions didàctiques 0-18

Per tal d’acompanyar els docents en el desplegament del nou currículum a l’aula, el Departament d’Educació acaba de publicar tres documents d’orientacions per treballar l’educació literària en tots els nivells educatius. Els podeu consultar i descarregar en els enllaços al Repositori Digital d’Educació que us compartim.

Llegeix més»

Propostes per a elaborar SA sobre l’AIGUA

Per tal d’enriquir el recull de recursos pedagògics que hem anat recollint sobre L’AIGUA, us compartim una sèrie de fitxes per a elaborar situacions d’aprenentatge a l’entorn d’aquesta temàtica.

Es tracta de 17 propostes adreçades a tots els nivells i etapes educatives que contemplen diferents àrees i eixos curriculars. Totes comparteixen la mateixa estructura: títol, eix/àrea, curs o nivell, context, repte, competències i objectius d’aprenentatge.

Aquests materials han estat elaborats pel Programa Xarxa de Competències i presentats en la 3a sessió per a persones coordinadores de centres de la Xarxa del curs 23-24.

Centenari naixement Guillem Viladot

 

Amb motiu del centenari del naixement de Viladot, el passat 27 de gener es va inaugurar l’exposició “Guillem Viladot i els creadors de Ponent”, un projecte que ha estat desenvolupat per la Xarxa de Museus de les Terres de Lleida i Aran. 

Viladot acollirà els seus amics i col·laboradors més propers els quals van participar en la creació de Ponent, a Agramunt. Aquest grup inclou figures com Albert Coma Estadella, Leandre Cristòfol, Daniel Gelabert, Josep Guinovart, Manuel de Pedrolo, Josep Iglésias del Marquet, Lluís Trepat i Josep Vallverdú.

Llegeix més»

11 edició de la Campanya Let’s Clean Up Europe! 

La campanya Let’s Clean Up Europe, promoguda per l’Agència de Residus de Catalunya, té per objectiu combatre la presència de residus abandonats en espais naturals i incentivar accions de neteja organitzades per escoles, associacions, ajuntaments… Una de les accions més emblemàtiques és el Correcull que es va iniciar al Servei Educatiu de l’Alt Empordà i es vol fer extensiu a la resta de xarxes d’escoles de Catalunya, s’han distribuït els kits Correcull a diferents CRP de Catalunya amb aquest objectiu. Llegeix més»

Instruccions sobre l’ús dels mòbils als centres educatius

El Departament d’Educació ha establert unes directrius clares per assegurar que l’ús dels mòbils no interfereix amb el procés d’aprenentatge de l’alumnat i la convivència entre els membres de la comunitat educativa.

Aquestes directrius parteixen de les conclusions de l’informe del Consell d’Educació de Catalunya de desembre de 2023, fruit dels debats amb la comunitat educativa d’arreu del territori: Llegeix més»

Troba el fake. Vídeos, imatges i àudios no sempre són el que sembla’

L’Agència de Ciberseguretat de Catalunya, a través del programa Internet Segura, s’ha adherit un any més a la commemoració del Dia de la Internet Segura el pròxim 6 de febrer. La data, que se celebra a diferents països de la Unió Europea, té com a objectiu conscienciar la ciutadania sobre la necessitat de fer un ús segur d’Internet, especialment entre els infants i joves. Llegeix més»

Eines curriculars: El diari curricular i suport a la programació de situacions d’aprenentatge.

El diari curricular facilita tenir informació bàsica dels elements curriculars que s’han treballat en un grup classe al llarg d’un període i regular la programació.

És un instrument que faciliti la recollida de la informació bàsica dels elements curriculars que s’han treballat i es treballen en un grup classe i així poder:

  1. Recollir la informació bàsica dels elements curriculars que ha treballat un grup d’alumnes en el seu pas per l’escola.
  2. Afavorir el treball col·laboratiu entre els docents tot facilitant que la informació sobre els ensenyaments sigui compartida.
  3. Regular la programació del grup prenent decisions en funció dels objectius i les prioritats acordades pel centre, el cicle o el nivell.

Llegeix més»