I concurs d’escriptura crítica “Teresa Barba”

La Fundació Anton i Tàpies organitza el concurs d’escriptura crítica “Teresa Barba” per primera vegada. És una de les iniciatives lligada a l’Any Tàpies, amb intenció de continuïtat per als pròxims cursos.

Els objectius són potenciar el pensament crític de l’alumnat a partir del diàleg amb l’obra d’Antoni Tàpies com a estímul per analitzar la societat actual i la realitat que ens envolta; fomentar l’expressió escrita dels estudiants i fer reconnectar el públic jove amb l’obra, el pensament i els interessos d’Antoni Tàpies, que sens dubte són un pont per pensar el nostre temps i reivindicar una visió del món menys antropocentrista.

El concurs parteix d’una noció de crítica d’art escrita basada en la interpretació personal de l’obra d’art en contraposició a l’actualitat. Es tracta de fer dialogar l’obra escollida amb els elements que li són externs. La crítica d’art és, per tant, una actitud o un posicionament davant de la vida que interroga i qüestiona tot allò que passa al nostre voltant.

A l’hora de valorar els textos es tindran en compte la maduresa lingüística, expressiva i analítica del text; la llibertat a l’hora d’interpretar l’obra d’Antoni Tàpies i els vincles que s’estableixin entre l’obra i el context social, cultural i polític del moment.

El concurs s’adreça a l’alumnat d’últim cicle d’educació Primària, ESO, Batxillerat i cicles formatius de grau mitjà.

En aquest enllaç podreu consultar les bases.