Eines curriculars: El diari curricular i suport a la programació de situacions d’aprenentatge.

El diari curricular facilita tenir informació bàsica dels elements curriculars que s’han treballat en un grup classe al llarg d’un període i regular la programació.

És un instrument que faciliti la recollida de la informació bàsica dels elements curriculars que s’han treballat i es treballen en un grup classe i així poder:

1. Recollir la informació bàsica dels elements curriculars que ha treballat un grup d’alumnes en el seu pas per l’escola.
  2. Afavorir el treball col·laboratiu entre els docents tot facilitant que la informació sobre els ensenyaments sigui compartida.
  3. Regular la programació del grup prenent decisions en funció dels objectius i les prioritats acordades pel centre, el cicle o el nivell.

Aquesta eina ha estat pilotada en fase de proves als centres de la Xarxa de Competències i, un cop validada la seva utilitat, el seu ús pot fer-se extensiu a tots els centres públics.

Els centres interessats a tenir accés han d’omplir el següent formulari. En funció de les demandes que tinguem de la zona es valorarà la possibilitat de fer una petita formació al respecte.

Aprofitem aquest article per recordar-vos que aquesta eina pot ser complementada amb la proposta dels companys de l’Urgell per facilitar la programació de les Situacions d’Aprenentatge a les diferents etapes educatives del nou currículum que ja vam presentar fa uns mesos.

Es tracta de documents de google sheets (full de càlcul) on trobareu tots els apartats del currículum en llistes desplegables condicionades segons l’etapa educativa:

Instruccions d’ús:

1. Clica a l’enllaç corresponent (primària / infantil / ESO)
  2. Un cop dins el fitxer, clica a Fitxer / Fes una còpia (a partir d’aquest moment, el fitxer ja és només teu: pots fer tots els canvis que vulguis, compartir-lo, etc).
  3. Moveu-vos pel fitxer amb els botons de la dreta (el primer cop que cliqueu en un botó us demanarà permís per executar un script: trieu Permet i ja no us ho demanarà més) o bé amb les pestanyes inferiors.
  4. Indiqueu el Cicle / Curs / Eix (o Àrea o Matèria) i tota la part “oficial” que hauríeu de buscar als nous currículums la trobareu en llistes desplegables en les diferents pestanyes.
  5. Quan hagueu acabat, si ho necessiteu, imprimiu tot el “Llibre de treball”.