Setmana Bio per l’alimentació ecològica

Tens un hort al teu centre? Heu iniciat o realitzareu activitats relacionades dins del marc dels O.D.S. ? Del 17 al 25 d’octubre de 2020 tindrà lloc la 8a edició de la Setmana Bio per l’alimentació ecològica, un esdeveniment impulsat per la Generalitat de Catalunya a càrrec dels departaments d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Educació i Territori i Sostenibilitat. Un any més, es desenvoluparan nombroses activitats arreu de Catalunya amb l’objectiu de promocionar i donar a conèixer la producció i alimentació ecològiques entre la ciutadania.

En aquesta iniciativa participen tota mena d’agents, des dels mateixos departaments fins a empreses ecològiques, passant per entitats locals i organitzacions relacionades amb aquest sector.

Un dels projectes dins la Setmana bio és la Setmana Bio a l’escola, que és l’apartat que agrupa activitats destinades a la comunitat educativa amb l’objectiu de donar a conèixer la producció agrària i l’alimentació ecològiques en l’entorn educatiu, tant a l’alumnat com a les famílies. Qualsevol centre educatiu de Catalunya que tingui interès pot organitzar activitats, ja sigui centre d’educació infantil, primària, secundària, batxillerat, educació professional, educació especial o llar d’infants. També poden organitzar activitats les associacions i entitats relacionades amb la comunitat educativa, com per exemple les AMPAs, biblioteques, entitats locals,etc.

Alguns exemples d’activitats poden ser:

• Visita a pagesos, ramaders o empreses d’elaboració de productes ecològics, per descobrir o saber més sobre la seva feina diària.
  • Xerrades al centre d’una persona productora, ja sigui pagès, ramader o elaborador ecològic, per explicar la seva experiència.
  • Tallers, xerrades o altres visites relacionades amb la producció ecològica.
  • Tot de treballs relacionats amb l’hort ecològic.
  • Introducció d’aliments ecològics al menjador de l’escola.

A la web de la Setmana Bio, trobaràs:

• Les entitats i centres que hi participen.
  • El programa d’activitats d’enguany a mida es vagin incorporant.
  • Recursos online.
  • Informació sobre el Premi Escola (1250-1000 i 750 euros) per als centres educatius d’educació infantil, primària, secundària, batxillerat, formació professional, educació especial i llar d’infants de Catalunya, que hagin iniciat al llarg del curs escolar 2019-2020 un projecte o una experiència pedagògica relacionada amb la producció agrària o l’alimentació ecològiques.Degut a les circumstàncies excepcionals d’aquest curs, es permetrà presentar al premi projectes desenvolupats durant el curs 2018-2019, sempre que no s’hagin presentat a l’edició anterior d’aquest premi.A més, també es permetrà que es presentin al premi entitats, empreses i families que hagin desenvolupat material pedagògic amb fins educatius relacionats amb la producció i l’alimentació ecològica.

Us animem a presentar la vostra candidatura en el concurs Premi Escola 2020 ( de l’1 de juny al 24 de juliol) i també a organitzar alguna activitat dins del programa de la Setmana Bio del 17 al 25 d’octubre.

Per a qualsevol dubte o qüestió, contacteu amb l’organització a través dels correus escola@setmanabio.cat , info@setmanabio.cat