Més de 500 alumnes de la Xarxa d’Escoles Verdes del Garraf netegen les rieres de Ribes i Begues

558 alumnes de set centres educatius de la comarca del Garraf, que formen part de la Xarxa d’Escoles Verdes, han participat en una acció de neteja conjunta a la riera de Ribes i la riera de Begues per a commemorar el Dia Mundial de l’Aigua que se celebra el 22 de març.

L’acció s’ha desenvolupat en tres punts diferents de la riera de Ribes. L’Escola Pia de Sitges, l’Institut Joan Ramon Benaprès i l’Escola Roquetes s’han encarregat del tram des del Terramar fins a l’autòdrom. L’Institut Montgròs ha fet els diferents trams de la riera, en 4 grups, fins al pont de Les Parellades, juntament amb el grup de la Llar d’Infants El Cargol. L’Escola el Morsell i La Llar d’infants El Castellot d’Olivella han neteja el tram de la riera de Begues.

Durant els diferents recorreguts s’ha fer servir l’aplicació Litterati, que permetrà conèixer la quantitat i les tipologies dels residus recollits, així com la seva geolocalització, a partir de les fotos que faran i penjaran els grups participants amb les etiquetes #EscVerdes #Garraf #CatalunyaCleanUpChallenge. El total s’han recollit en tots els trams uns 1220 Kg de residus de diverses tipologies, (plàstics, llaunes, mobles …).

Els ajuntaments de Sitges, Sant Pere de Ribes i Olivella, i les Agrupacions de Defensa Forestal  de Ribes i d’Olivella col·laboraran en l’organització logística de l’activitat i en la recollida dels residus.

Aquesta proposta, que ha coordinat el Servei del Medi Natural i Litoral del Garraf del Consell Comarcal del Garraf, ha comptat també amb el suport de l’Agència de Residus de Catalunya, Fundesplai, el Servei Educatiu del Garraf i Cavall de Cartró.

Les Escoles Verdes són centres educatius que incorporen l’educació per a la sostenibilitat en el seu projecte educatiu i s’impliquen de forma activa en la millora del seu entorn, promovent-hi la participació activa de tota la comunitat educativa.

Us passem l’enllaç a la notícia que ha informat al Canal Blau de TV.

També us passem l’enllaç del reportatge que s’ha emès a través del programa Connecti.cat de la Xarxa Local de Televisions.

Aquí teniu algunes imatges d’aquesta actuació de recollida de residus celebrada amb motiu del Dia Mundial de l’Aigua a la comarca del Garraf.

Enhorabona per la iniciativa.