Corrandescola: eduquem de forma lúdica, vivencial i competencial

INSCRIPCIONS OBERTES a la sessió presencial (27/1/2022) de Corrandescola: eduquem de forma lúdica, vivencial i competencial

Vols que cantar esdevingui una eina real d’expressió i comunicació, i que “enganxi” aquell alumnat més reticent? T’imagines ser testimoni de com el teu alumnat es llança a cantar i a improvisar versos?
Corrandescola planteja un treball lingüístico-escènic-musical innovador mitjançant la glosa o cançó improvisada. Glosar és el terme que fem servir per denominar una pràctica que consisteix a cantar versos que s’improvisen al moment mateix d’interpretar-los (siguin garrotins, corrandes, jotes, etc.). Es tracta d’una pràctica cultural universal i que planteja treballar de manera motivadora, global i efectiva continguts bàsics com el cant, l’expressió oral, la poesia, l’escena, etc. El plantejament és competencial. És ideal per cicle superior de Primària i Secundària, però el tipus de treball implica també el treball que es fa des de P3 i permet incloure tota la diversitat de nivells de l’alumnat que tenim a les aules.

2011101201 Corrandescola: eduquem de forma lúdica, vivencial i competencial
Docents d’Infantil, Primària i Secundària.
27/1/2022 (2 hores) de 17:30h a 19:30h

Formadors: Mònica Calaf i Albert Casals
Lloc: CRP de l’Alt Penedès, Europa, 28 (Vilafranca del Penedès)
La sessió es farà en format presencial si les circumstàncies ho permeten.

Objectius

  • Conèixer l’activitat d’innovació pedagògica “Corrandescola” i fer-ne un tastet amb petites pràctiques.
  • Reflexionar sobre l’abast educatiu de l’activitat i el treball integrat que fa de les competències bàsiques en l’àmbit artístic (música i arts escèniques), en l’àmbit lingüístic (dimensió literària i de comunicació oral) i en l’àmbit d’educació en valors, en el personal i en el social.

Continguts

– Glosa, cançó amb text improvisat.
– Melodies per improvisar: Les Nyacres, La Perdiueta, Garrotins, Corrandes de Beget, Corrandes d’en Carlolino, Jotes…
– Quarteta heptasil•làbica amb rima a, b, c, b.
– Idea principal, camp semàntic, rima consonant i assonant.