Maleta pedagògica Correcull (Let’s clean up Europe)

L’objectiu del kit és facilitar a les escoles l’accés a un material reutilitzable i compartit per facilitar el desenvolupament de la campanya ambiental  Let’s Clean up Europe! que consisteix a realitzar accions de neteja en espais naturals del nostre entorn per part dels ciutadans i de la mà d’escoles, associacions, administracions o empreses.

Dins el contenidor hi podeu trobar el material de recollida:

• 1 carpeta transparent amb 4 pòsters informatius
  • 1 Retolador no permanent
  • 25 Parells de guants 15 Talla S (ribet blanc) i 10 Talla L (groc)
  • 45 Bosses individuals transparents (25) o nansa (20)
  • 10 Sacs grans per indicar tipologia de residu
  • 10 Pinces de recollida de residus
  • 1 Balança 30 o 150 kg
  • 1 Banderola reutilitzable resultats aconseguits

Aquest kit bé acompanyat de diferents recursos didàctics per treballar a l’aula que podeu trobar en els
següents enllaços.

1. Servei comunitari
2. Correcull
3. BioLectures

Com podem utilitzar el material?
1. Formant part de la campanya Let’s Clean up Europe! .
1. Escola s’inscriu a la campanya mitjançant enllaç SDR
2. El CRP pot sol·licitar formacions territorialitzades o emprar les sessions virtuals disponibles web.

Com organitzar una acció de neteja?

Es disposa del Manual de com organitzar una acció de neteja i la guia metodològica vinculada al servei comunitari.
Les escoles tenen 3 formes de participar:

 Senzilla: Recollir residus, separar per grans fraccions i pesar, i debatre les mesures per
evitar nous abocaments, traslladant conclusions als responsables de l’espai.
 Científic: Fer un mostreig per caracteritzar els residus de 600m2: App eLitter (boscs i
rius) i App Marnoba (Platges).
 Pro: Fotografiar per geolocalitzar els residus recollits i analitzar dades: App Litterati
unint-se al repte Catalunya Clean Up Challenge (codi Catalunya).

Un cop finalitzada, l’escola retorna el kit net al CRP i enviar una imatge de la fitxa de resultats a
traves del formulari de valoració del SDR o al correu setmanaprevencio.arc@gencat.cat