Setmana Bio a l’Escola del 16 al 24 d’octubre

La Setmana Bio, que tindrà lloc del 16 al 24 d’octubre de 2021, a l’escola és una proposta que forma part de la Setmana Bio per l’alimentació ecològica, amb els mateixos objectius de promocionar i donar a conèixer el sistema de producció i alimentació ecològica, concretament entre les persones de la comunitat educativa.

Cada cop trobem més centres educatius que contemplen la producció i alimentació ecològica i local dins del seu currículum docent, ja sigui a través de l’hort escolar, d’un projecte educatiu o matèria concreta d’estudi, de la realització de treballs o materials educatius específics, a través de la cuina del centre i del menjar que s’ofereix a l’alumnat, d’una visita a una finca o granja agropecuària, etc.

Altres centres que encara no ho han incorporat, poden tenir interès en fer-ho, ja que conèixer i donar a conèixer tot el que es relaciona amb la producció agroalimentària és una temàtica absolutament bàsica en el procés d’educació i coneixement del món que ens envolta, per les seves implicacions en el medi ambient i en la sobirania alimentaria dels pobles.

Si esteu interessats en organitzar qualsevol activitat destinada a reflexionar al voltant de la producció agrària i l’alimentació, el seu impacte i sostenibilitat, i donar a conèixer i promoure la producció i l’alimentació ecològica entre el vostre alumnat (o comunitat educativa en general), us proposem que la inclogueu dins del programa de la Setmana Bio a l’escola.

A mode d’exemple, us proposem algunes de les activitats que podríeu organitzar en el vostre centre:

• Visualització dels vídeos creats per la Setmana Bio 2020 i la Setmana Bio 2021.

• Àlbum interactiu. Del camp a la cuina: l’aventura de la producció ecològica.

• Acta d’entrega del premi escola.

• Xerrades amb persones productores en ecològic a través d’un servei de videoconferència o bé presencial al centre educatiu.

• Visites als projectes productius de persones productores de la zona.

• Tallers amb productes ecològics.

• Treballs relacionats amb l’hort de l’escola.

• Introduir activitats i aliments ecològics al menjador de l’escola.

Si voleu tenir una mica més d’informació la podeu trobar aquí on també trobareu el formulari per tal d’inscriure la vostra activitat així com recursos i idees per tal d’organitzar alguna activitat.

Adjunt trobareu el cartell genèric de la Setmana Bio 2021 així com l’específic per les escoles. També us fem arribar la versió editable per tal que us pugueu fer el vostre propi cartell.

Per qualsevol dubte o aclariment podeu escriure a info@setmanabio.cat